draadloos netwerk verwerken in bestaand "vast" netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

19Dick82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Hoe stel ik mijn netwerk zo in dat ik al de pc's in het netwerk kan zien?

Heb 1 pc op vaste netwerk

1 pc op draadloos

en 1 laptop op draadloos..

dick

Ik neem aan dat alle pc's op dezelfde router zijn aangesloten? Zet alle computers in dezelfde werkgroep, geef de computers een unieke naam en draai de thuisnetwerk-wizard op alle pc's. Ze zullen elkaar dan zien en als je dat wilt kun je bestanden en printers delen ook inschakelen.

adsl komt binnen op de router van en de draadloze router zit verbonden via poort 1.

die verstuurt het signaal.

Er zit dus een wireless router aangesloten op het modem en op die wireless router zijn alle pc's aangesloten (bedraad en draadloos)? Dan zou het moeten werken.

adsl komt binnen in een multipc router..

in 1 van die poorten zit via een "touwtje" de draadloze router.

Ik neem aan dat alle pc's op dezelfde router zijn aangesloten? Zet alle computers in dezelfde werkgroep, geef de computers een unieke naam en draai de thuisnetwerk-wizard op alle pc's. Ze zullen elkaar dan zien en als je dat wilt kun je bestanden en printers delen ook inschakelen.

dit zal dan moeten werken!!!!!!
geef wel op alle pc's dezelfde werkgroep en maak daar iets bijzonders van vooral geen workgroup of werkgroep ook mshome niet maar iets origineels. deze standaard benamingen zijn nogal 'inbraak' gevoellig.

om de werkgroep in te stellen ga je naar de eigenschappen van 'deze computer' kies tabblad 'computernaam' kies de onderste regel en dan de 'verander' (ik heb engels die heet to rename this computer or join a domain, clik change). in dit venster verander je het kopje werkgroep in de door jou gekozen werkgroep. dit herhaal je op alle pc's en geeft elke pc een unieke naam maar overal geef je dezelfde werkgroep.

op elke pc geef je nu op welke mappen je wilt delen door op een map te gaan staan rechter muisknop en kies delen kier regel ' ik begrijp..........' en geef gedeelde mapnaam op klik ok en nu kan je in je netwerk omgeving zoeken en zal je de pc's zien in dezelfde werkgroep en de daar in gedeelde mappen. zet wel in je firewall poort 445 open die word nl gebruikt door windows om bestanden en prionters te delen echter in je modem deze weer dicht zetten omdat van deze poort weer vaak misbruik wordt gemaakt door trojans dus binnen je eigen netwerk open en naar het internet dicht!

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan