draadloos netwerk via kpn experiabox?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreazZz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
hey,
ik heb sinds een paar jaar een kpn experiabox in bruikleen. maar, kan je hoe kan je een draadloos netwerk maken? ik heb er al veel tuts over gelezen en ik snap er weinig tot niets van.
ik heb 4 pc's(1 laptop vista ultimate, 1 desktop met windows 7 ultimate, 2 desktops met xp pro.) in het netwerk. allemaal draadloos, maar binnenkort wil ik er 3 gaan bedraden.

en nog iets: is het mogelijk om mijn printer (hp deskjet 1402) op de usb poort van de router aan te sluiten? ik lees nl. op diverse sites dat het mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat bedoel je met een draadloos netwerk maken aangezien alles al draadloos draait? Bestanden delen?

Printer is een all in one. Deze zou ik niet via de experiabox aansluiten. Volgens mij geeft dit problemen.
Als hij al is aangesloten op een PC zou je hem via die PC kunnen delen.

Ga daarvoor naar het configuratiescherm, printers en faxapparaten en geef een rechterklik op de HP.
Kies dan voor delen. Kies voor "deze printer delen" en klik op ok.
Druk dan op de wintoets+r, cmd, ipconfig /all en kijk wat het IPadres is van je netwerkverbinding.

Ga dan achter een andere PC en druk weer op de wintoets+r en type hier het IPadres van de andere PC (\\192.168.??.??).
Hier staat de printer die je net hebt gedeeld. Geef hier een dubbelklik op en ga accoord met het installeren van drivers.
Nu kun je ook vanaf dat systeem printen.

Gr,J

met draadloos netwerk bedoel ik idd het delen van bestanden. miss. had ik het beter moeten formuleren :o

kijk het probleem is dus, dat ik mijn printer gewoon in de meterkast wil kunnen neerzetten, onder de router. Want anders moet je de pc die de printer ''beheert'' aan staan als je wilt printen. en dat wil ik dus niet.
maar ik zou eigenlijk een printserver met wifi willen hebben. dan kan ik hem op een betere plaats zetten. alleen ik kijk zo op internet en dan zijn die dingen redelijk duur. en ik weet eigenlijk niet wat ik het beste kan nemen.

maar werkt die uitleg die je net geeft ook met gewoon bestanden delen?

mvg

edit:
heb nu met de windows wizard ''draadloos netwerk instellen'' een draadloos netwerk gemaakt tussen de laptop en mijn pc. alleen krijg ik het vanaf mijn pc niet voor elkaar om verbinding te maken met de laptop. en vanaf de laptop ktijg ik alleen maar via startmenu map ''netwerk'' een mapje met de code van mijn pc en daarin de submappen wcproinbox en prnters. weet iemand hoe je verbinding moet maken en bestanden kan delen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan