Draadloos netwerk voor gasten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steeg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Steeg

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
goedemiddag,

voor mijn bedrijf komen er natuurlijk wel eens vertegenwoordigers/klanten of andere mensen die gebruik willen maken van mijn netwerk voor internet.
Dit kan neem ik aan het beste bedraad, maar ik zit natuurlijk niet altijd ergens waar dat kan. Dus dan geef ik ze het wachtwoord van mijn draadloze netwerk.
Hier is dan natuurlijk het gevaar dat ze ook wanneer ze weer buiten staan nog steeds kunnen inloggen op mijn netwerk met alle eventuele gevolgen van dien.

Wat is de beste oplossing om ze toch draadloos te laten internetten, maar dat ik geen risico loop ze verder mijn netwerk in kunnen?
Ik heb zitten denken aan een 2de internet aansluiting, maar dat lijkt me wel de uiterste oplossing. Er moeten neem ik aan oplossingen zijn zodat het toch op 1 internetaansluiting kan?

Nog een vraag, voor een bedrijf waar ik werk (open netwerk) moet ik een router o.i.d. hebben die veel bereik heeft (groot houten pand) en waar veel mensen op in kunnen loggen (ongeveer 70 per dag). Heeft iemand suggesties? Mag van mij een product zijn die officieel niet in nederland gebruikt mag worden ;)

Groet,
Steeg

Hoi,

Deze netgear biedt de mogelijkheid, twee netwerken aan te maken.
Je zou voor de 'gasten' die tweede kunnen gebruiken, waarbij je geregeld de wpa-sleutel wijzigt zodat 'eerdere' gasten er niet meer op kunnen inloggen.
Die router is overigens een 'toppertje', ik geef na meerdere ervaringen - ook bij klanten - de voorkeur aan Netgear boven Linksys.

Ok, dankjewel.

Begrijp ik het goed dat deze router dus 2 wifi signalen uitzendt?
Kunnen de gasten dan niet toch via de router bij mijn andere computers komen? Of kan dat dus niet omdat mijn gasten op het gast wifi netwerk zitten en ik op mijn eigen?

Dan nog het 'probleem' hoe sluit ik deze aan op mijn bestaande kpn speedtouch router/modem? Het is volgens mij een speedtouch 716.

Groet,

Steeg

O jee, dat had je er niet bij gezegd, dat het om een bestaande ADSL-aansluiting gaat ....
Je kunt - zei het met de nodige moeite - de tweede router op de 'eerste' aansluiten en op de eerste het draadloze signaal uitschakelen.
Probleem is echter dat je geen snelheidswinst haalt uit het feit dat die Netgear geavanceerder is. Wel belangrijk om dat je met een wisselend aantal gebruikers toch ook snelheid wilt halen.
Dat probleem heb je niet met internet op de CAI (Upc of Ziggo e.d.), want je krijgt dan gewoon een modem. Je zou bij kpn kunnen informeren of je alleen een modem kunt krijgen in plaats van een combinatie (dat hadden ze eerder wel).

Lees de review achter de link, waarin staat dat je daadwerkelijk twee netwerken 'ziet' op een laptop. Dus beide werken middels een verschillende configuratie en dus ook een verschillende toegangssleutel.

Dus eigenlijk is de beste optie internet via de kabel voor de router die jij bedoelt?

Kan ik eventueel ook op een van mijn bestaande switches een access point aansluiten die ik een andere 'wifi naam' geef? Of kan men dan alsnog in mijn netwerk omdat dit niet echt een apart netwerk wordt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan