DarkFeather
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2004
Ik wil binnenkort een draadloos netwerk aanleggen. Het netwerk is puur en alleen bedoeld voor internetten. Er moeten 4 computers op worden aangesloten, 2 normale pc's en 2 laptops.
Ik weet dat ik een router moet hebben, 2 pci-kaarten voor de pc's, maar alleen ben ik nog niet helemaal over uit welke oplossing het beste is voor de laptops, ik twijfel tussen een PCMCIA-kaart of USB.
Wat raden jullie me aan, met betrekking tot:
- De router
- De pc's
- De laptops
en de snelheid van het netwerk.
Het is de bedoeling dat het bereik iets van 30 meter is. Het is de bedoeling dat het netwerk het goed doet, waarvoor het moet doen, namelijk internet op alle computers. En het liefst zo goedkoop mogelijk (maar moet wel werken).
Zelf dacht ik hier aan:
Sweex Wireless Router - 55,- (art.nr. LWAE03)
2x Sweex Wireless PCI Adapter - 25,- (art.nr. LWPE01)
2x Asus WL-103B CardBus - 29,- (art. nr. LWCA03)
Prijzen+artikelnummers zijn van Alternate.nl. Is dit een goede combinatie? Of is het zoals het spreekwoord al zegt: goedkoop is duurkoop? En kan je die router rechtstreeks op de modem van @home aansluiten, of wordt het internet verdeeld via een van de computers? Het moet namelijk zo zijn dat je vanaf elke computer kan internetten, zonder dat een van de andere aanstaat.
Ik weet dat ik een router moet hebben, 2 pci-kaarten voor de pc's, maar alleen ben ik nog niet helemaal over uit welke oplossing het beste is voor de laptops, ik twijfel tussen een PCMCIA-kaart of USB.
Wat raden jullie me aan, met betrekking tot:
- De router
- De pc's
- De laptops
en de snelheid van het netwerk.
Het is de bedoeling dat het bereik iets van 30 meter is. Het is de bedoeling dat het netwerk het goed doet, waarvoor het moet doen, namelijk internet op alle computers. En het liefst zo goedkoop mogelijk (maar moet wel werken).
Zelf dacht ik hier aan:
Sweex Wireless Router - 55,- (art.nr. LWAE03)
2x Sweex Wireless PCI Adapter - 25,- (art.nr. LWPE01)
2x Asus WL-103B CardBus - 29,- (art. nr. LWCA03)
Prijzen+artikelnummers zijn van Alternate.nl. Is dit een goede combinatie? Of is het zoals het spreekwoord al zegt: goedkoop is duurkoop? En kan je die router rechtstreeks op de modem van @home aansluiten, of wordt het internet verdeeld via een van de computers? Het moet namelijk zo zijn dat je vanaf elke computer kan internetten, zonder dat een van de andere aanstaat.
Laatst bewerkt: