draadloos netwerk wel zichtbaar maar kan mij niet aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dortie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Berichten
3
Ik had problemen met mijn draadloze verbinding, via de helpdesk van telfort heb ik mijn modem gereset , (inmiddels ook een nieuwe modem gekregen) daarna alles opnieuw ingesteld , laptops gingen weer netjes op internet , alleen mijn vaste pc niet meer , hij gaf wel dat er draadloze verbindingen in de buurt waren maar achter de naam van de draadloze verbinding kwam een rood kruis te staan. Inmiddels heb ik alles opnieuw geïnstalleerd zoals windows 7 andere draadloze realtec print enz ,maar mag niet baten . Ik blijf bij draadloze verbindingen een rood krijs krijgen. Ik vermoed dat het aan mijn moederbord ligt het is een acer p5kpl-am in/gb. Wellicht weet iemand wat het zou kunnen zijn.:evil:
 
wat staat er als je met je muis over de verbinding heen gaat ?

het kan ook wel is zijn dat dat de lan verbinding is namelijk

krijg je wel gewoon verbinding met je lan kabel ?

en als ik het zo hoor is het een losse kaart dus geen onboard draadloze kaart ?
 
Als ik met mijn muis er overheen gaat staat er dat er draadloze verbindingen beschikbaar zijn , er zijn een 2tal draadloze verbindingen (van de buren ) daar zie ik wel dat het icoon groen is en dat ik verbinding kan maken(maar deze zijn beveiligd) Betreft de verbinding met een kabel is geen probleem dan werkt internet perfect. En inderdaad is het een losse draadloze kaart , deze heb ik inmiddels ook vervangen zonder resultaat.
 
oke dat is wel een beetje vreemd

dan is me vraag welke windows draai je nu ?
welke netwerk kaart zit er nu in naam en type ?

en kijk is bij apparaat beheer staan daar gele icoontjes ?
heb je eerst de software van de oude kaart wel verwijderd , misschien dat ie daar een conflict mee krijgt
en is het niet beter om je gewone computer via bekabeld internet te laten lopen , aangezien je die waarschijnlijk toch niet gaat verplaatsen
je zou misschien de nieuwste drivers van die draadloze kaart online kunnen downloaden misschien dat die wel werken

Edit :

ziet hij jou draadloze netwerk ook niet ?
dus alleen die van je buren worden gezien ?
 
Ik draai windows7 ,deze heb ik opnieuw geherinstalleerd en bij apparaten beheer zie ook geen geel icoontje dat is juist het vreemde, en hij zie wel mijn draadloos netwerk . En bij de nieuwe netwerk kaart installeren dat ging probleemloos, het enige wat in mijn op kwam is het moederboard te resetten . en het type netwerkkaart is RTL8180L SWEEX
 
Klik eens rechts op de draadloze verbinding en ga naar eigenschappen.

Wat staat daar bij type beveiling ? Er moet WPA 2 staan en AES !

Waarschijnlijk staat daar ook nog een wachtwoord ingevuld?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan