Draadloos netwerk, welke laptop aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Ik ben van plan om een laptop/notebook aan te schaffen. Ik heb een pc met P 4, 512 mb. 2,4 Ghz. Ik wil een draadloos netwerk tussen deze pc en de (toekomstige) laptop. (bestanden + internet delen) Wat heb ik precies nodig hiervoor?
En kan ik met de specificaties van de laptop rekening houden voordat ik hem aanschaf? (wat moet er op / in zitten om draadloos te kunnen werken?)

Kan iemand een beetje duidelijkheid hierin verschaffen?

Alvast bedankt!

Sommige laptops hebben al een wifi aan boord, dat is altijd makkelijk natuurlijk. Zorg wel dat de standaard overeenkomt met hetgeen je wil gaan gebruiken.

Verder moet je een laptop prettig te hanteren vinden, de rest (processorkracht/geheugen) is meestal wel in orde.

???

Bedankt voor je reactie maar wat is een wifi en wat heb ik verder nodig?

Wifi/Wlan Wireless Lan.

Een draadloze router voor internet delen als basisstation.

Laptop met Draadloze netwerkontvanger.

draadloze netwerkadapter voor in je huidige PC.

draadloos netwerk

Beste

elke pc moet zo als al vermeld staat een draadloos netwerkkaart of adapter hebben.
ook moeten beide pc's geïnstalleerd zijn met winxp.
In bijlage stuur ik je de uitleg die ik zelf heb gehanteerd.

succes

jean

jean.leenders@pandora.be

Geen bijlage en waarom moeten er op beide pc's XP staan?

Ik heb zelf net een Asus 3700N aangeschaft, ben er helemaal tevreden mee. Wireless Lan heef ie standaard aan boord, dus geen geklooi met externe kaart.

Specs:
Pentium Centrino 1,5 Ghz (vergelijkbaar met een P4 2,0)
512 Mb
SXGA scherm 1400x1050
60 gig disk
4x USB
WiFi
Ethernet on board
slechts 2,3 kg

dit alles voor 1649,- incl BTW bij MyCom.

Het voordeel van een Centrino notebook is dat je zo'n 5 uur kunt werken zonder externe power.
Daarentegen blijken de de Centrino's in sommige vlakken beter te presteren dan de Pentiums.

Ze hebben nu een leuke aanbieding bij Office Centre, de nieuwe Compaq X 1000 (Zelfde als HP nx7000) waar je de volgende zaken krijgt voor 1595 Euro ex btw:

1280 x 800 xvga breedbeeld
dvd+RW/CDRW combi (DVD brander!)
1.5 Centrino
512 Mb intern
60GB hd
Wifi intern
JBL Pro Speakers
Ati Radeon 64mb intern 9200

Ik heb hem nu een maandje, ben er helemaal kapot van...

Die Asus is trowens ook een mooi ding. En de Acer 806 Lmib heeft ongeveer dezelfde specs als hierboven, alleen geen breedbeeld en die koop je ook voor zo'n 1500 ex.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan