Draadloos netwerk werkt niet altijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkFeather

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2004
Berichten
134
Ik heb onlangs Windows XP geinstalleerd. Hiervoor gebruikte ik win. 2000. Ik heb ook een draadloos netwerk liggen, met een -tech Wireless Router (model is WLRT03). Aan mijn laptop "hangt" een Wireless 11 Mbps USB adapter van E-tech (model is WLUS03).

Zodra windows verbinding met het draadloze netwerk "krijgt" krijg ik de volgende melding:
Draadloze netwerkverbinding
Deze verbinding heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. U hebt mogelijk geen toegang tot het Internet of tot sommige netwerkbronnen. Klik voor meer informatie op dit bericht.

Braaf als ik soms kan zijn luister ik naar de instructie van XP en klik op het bericht, dan krijg ik deze melding:
Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden
U hebt mogelijk geen toegang tot het Internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is
opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.

In de ijdele hoop dat XP het helemaal zelf op kan lossen probeer ik de optie "herstellen" ook nog, maar dan krijg ik deze melding:
Draadloze netwerkverbinding herstellen
Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
Het IP-adres vernieuwen

Neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk.

Als dit ook niet werkt doe ik de router uit en weer aan en soms heb ik dan geluk dat internet het weer doet. Het maakt niet uit of ik de WEP-encryptie aan of uit heb staan. Dit zelfde geldt voor m'n firewall en virusscanner. Wie-o-wie heeft voor mij de oplossing voor dit probleem?
 
Laatst bewerkt:
Stel eens een vast ip adres in voor de draadloze netwerkkaart. Vergeet daarbij niet om de router als gateway aan te geven. Werkt dat wel?
 
Er zitten meerdere computers op het netwerk, dus wil niet overal een static-IP-adres gebruiken.

Is het mogelijk om alleen op mijn laptop een vast ip-adres in te stellen en de instelling van de router te laten staan op "obtain an IP automatically"?

Zo ja, wat moet ik instellen bij DNS-servers (zit bij @home). In de router zijn die niet ingevoerd.

Zo nee, is er nog een andere oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan