draadloos netwerk werkt niet [b]meer[/b]

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkharmony

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
19
hey

tot vanmorgen werkte mijn draadloze netwerk nog gewoon alleen nu kan het ip adres niet worden vernieuwd, heb al met cmd geprobeerd maar dat werkt niet.
ik heb een dell laptop, en een sitecom wireless network usb adapter.

mvg
 
wat bij mij wel is helpt is de router ff 1 minuutje uit het stopcontact te halen (en de rest van de toebehoren) en dan daarna weer opnieuw er in te doen...
 
bij mij is het namenlijk ook altijd gezeur met het draadloos internet :confused:

maar staat je laptop binnen het bereik?

goed bereik of slecht?
 
kan niet beter beneden en boven is het niet super maar nog nooit last mee gehad sindsik die usb adaprter heb, maar de andere comp boven op draadloosnetwerk doet het/deed het ook niet
 
De laptop heeft dus wel verbinding, maar krijgt geen ip-adres? Probeer eens de sleutel handmatig in te voeren als je Verbinding maken klikt. Anders de draadloze netwerkkaart helemaal de-instaleren (inclusief drivers) om na een herstart de boel weer te installeren.
 
kpn gebeld, maar kreeg 1 of ander vaag verhaal dat windows geupdate zou zijn en dat ik de software van de usb adapter moest deinstaleren en dan de windows software moest gebruiken. maar zonder de adapter software werkt de adapter niet. iemand een idee??

als ik op repair druk dan komt er op het eind als foutmelding dat het ip adres niet kan worden verkregen, maar als ik onder het repareren mn muis op het draadloos internet icoontje houd staat er de hele tijd: netwerk adres verkrijgen.
 
Je usb adapter kan wel zonder de bijgeleverde software werken, je moet alleen ervoor zorgen dat Windows de drivers kan installeren. Deinstalleer dus alles en start de pc opnieuw op. Steek de usb adapter in de pc en Windows zal met de Nieuwe Hardware wizard komen. Als gevraagd wordt om een locatie voor de drivers, selecteer dan de cd/dvd waar de drivers op staan. Windows zal de adapter installeren en het maken van de netwerkverbinding voor z'n rekening nemen.
 
maar dan nog hoe kan dit probleem op 2 computers met verschillende adapters tegelijk voorkomen?
 
ik heb niks gemerkt van een update hoor je geen melding te krijgen? nou ik zal het iniedergeval even proberen
 
software verwijderd, opnieuw de drivers geinstaleerd maar als ik dan via windows vil verbinden staat er dat dat niet kan en dat ik het met meegeleverde software moet doen. die heb ik daarna geinstalleerd maar nog niks...
 
Hmm... dan zou ik ten eerste de router terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw het juiste beveiligingstype invoeren dat je usb-adapter ook aankan, dan een nieuwe key invoeren. Daarna dezelfde key invoeren bij de laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan