Draadloos netwerk werkt niet na system recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansswans

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
hallo,

Een van onze pc's beneden was wel aan een recovery toe, na dit gedaan te hebben en deze weer netjes werkt, kunnen wij boven geen verbinding maken met het draadloos netwerk. op de router (BELKIN F5D7230-4) brand het lampje 'internet' ook niet. wat ik ook raad vind en waarvan ik weet dat het voorheen niet zo was is dat ons ip adres 10.0.0.*** is en voorheen een heel ander getal namelijk 192.168.2.* , op de site's waar hier over gesproken word(portforward) staan ook adressen die daarop lijken. Ook bij de netwerkpoort van de computer waar de router aan zit brand het groene controle lampje niet. Op de modem (thomson speedtouch 510)branden alle 3 de lampjes. Weet iemand met wat voor probleem ik te maken heb
:rolleyes:

mvg hansswans

misschien helpt het als je ip renew doet
Ga naar uitvoeren
Typ daar cmd
Dan zie je een zwart scherm
typ achter je naam ipconfig/release
Dan weer ipconfig/renew
Alle aangesloten ip adressen worden venieuwd

ff recapituleren
2 problemen dus.

Router geeft geen signaal meer, niets brandt?
Een pc die erachter hangt heb je opnieuw uitgerold en maakt geen verbinding met deze router?

kunnen andere pc's wel internet op?

ff recapituleren
2 problemen dus.

Router geeft geen signaal meer, niets brandt?
Een pc die erachter hangt heb je opnieuw uitgerold en maakt geen verbinding met deze router?

kunnen andere pc's wel internet op?

sorry je begrijpt het verkeerd:evil: om het even duidelijker te formuleren

-Ik heb de hoofdcomputer waarde router bij aangesloten zit opnieuw gerecoverd
-Op die computer werkt het internet prima, deze kabels lopen wel via de router
-Op de router brand alleen het lichtje 'internet niet'
-Op de andere computer boven kan hij dit signaal wel ontvangen (signal: 70 %) maar bij het verbinden staat er 'netwerkadres verkrijgen' en hier blijft hij dan op hangen
-de netwerkpoort achterin de computer brand geen groen controlelampje (wel oranje)

hopende dat het nu duidelijker is wacht ik de antwoorden af:thumb:

hans,

Het volgende is niet de oplossing. Een vraag.
Ik heb even de gebruiksaanwijzing van je router erbij gepakt.
pdf alert:
http://www.belkin.com/support/article/?lid=en&pid=F5D7230-4&aid=5999&scid=0

daar wordt gesproken over dat je Internet LED 3 statussen kent.
hij is aan, knippert of uit.
heb jij iets anders?

in principe zou de netwerkkaart die brandt op de pc die wel werkt niet moeten uitmaken.
Als deze knippert kan het betekenen dat er collisions zijn. of met ander kleurtje het maar op 10 Mb doet. Is verschillend van netwerkkaart/fabrikant.

heb je al op de webconsole van de router gekeken? Dynamische instellingen voor de wifi, authenticatie, log file?

hans,

Het volgende is niet de oplossing. Een vraag.
Ik heb even de gebruiksaanwijzing van je router erbij gepakt.
pdf alert:
http://www.belkin.com/support/article/?lid=en&pid=F5D7230-4&aid=5999&scid=0

daar wordt gesproken over dat je Internet LED 3 statussen kent.
hij is aan, knippert of uit.
heb jij iets anders?

in principe zou de netwerkkaart die brandt op de pc die wel werkt niet moeten uitmaken.
Als deze knippert kan het betekenen dat er collisions zijn. of met ander kleurtje het maar op 10 Mb doet. Is verschillend van netwerkkaart/fabrikant.

heb je al op de webconsole van de router gekeken? Dynamische instellingen voor de wifi, authenticatie, log file?

eeh misschien ben ik een leek maar wat zijn collisions:eek: :shocked:

inkomende pakketjes die de uitgaande pakketjes tegenkomen bijvoorbeeld in dit geval.

maar we dwalen van je probleem af ;-)

:love: :love: :love:

inkomende pakketjes die de uitgaande pakketjes tegenkomen bijvoorbeeld in dit geval.

maar we dwalen van je probleem af ;-)

hahah:thumb: je mag van mij van het probleem afdwalen, het is inmiddels gelukt. Het probleem lag bij de ontvangende pc. deze heb ik nu gerecoverd en loopt prima. ik snap dit nog steeds niet echt i v m het internet lampje op mijn router uitbleef.

maarja toch bedankt voor de moeite

mvg hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan