Draadloos netwerk wijzigen van openbaar netwerk naar thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Ik heb een draadloos netwerk met 7 computers (Lap- en Desktops) OS Windows 8 en 8.1. Hoe kan ik de naam een openbaar netwerk ,dat in feite een thuisnetwerk is, wijzigen in thuisnetwerk? ( één laptop
is genoteerd als" onbekend openbaar netwerk"?)Kan iemand mij hierbij helpen om dit te wijzigen?

Dat kunt u in het Netwerkcentrum van Windows regelen/aangeven.
Bij de pc waar het netwerk als openbaar gezien wordt gaat u daartoe naar Netwerkcentrum.
daar ziet u dan "openbaar"staan.
Dat kan dan veranderd worden in ""thuisnetwerk"

Dat kunt u in het Netwerkcentrum van Windows regelen/aangeven.
Bij de pc waar het netwerk als openbaar gezien wordt gaat u daartoe naar Netwerkcentrum.
daar ziet u dan "openbaar"staan.
Dat kan dan veranderd worden in ""thuisnetwerk". Controleer wel of de pc op de eigen router staat aangesloten.

Ik zie niet hoe ik dat kan veranderen? In het netwerkcentrum staat mijn netwerk naam met openbaar netwerk. via adapter instellingen wijzigen gaat het niet via geavanceerde instellingen ook niet en via een rechts klik ook niet?

Doe eens een schermafdruk van Netwerkcentrum? Doorgaans kun je het type/locatie van het netwerk veranderen door op de blauw onderstreepte naam ervan te klikken, rechtsklikken doet daar niets...
Ik vermoed je Administrator-rechten er voor nodig hebt.

Tijs.

Administrator rechten heb ik. ik heb het geprobeerd met de Print screen toets, maar dat lukte niet. ik weet niet meer hoe ik een scherm afdruk moet maken?

Via het netwerkcentrum adapter instellingen wijzigen kan ik via een rechts klik wel de naam van het netwerk wijzigen , maar niet "openbaar netwerk" in " thuisnetwerk"? Kan er mij echt niemand helpen ? met dank bij voorbaat.

Helemaal verkeerd, en ook helemaal niet wat ik schreef in mijn vorige posting:
Het aanpassen van het netwerk/lokatie moet gewoon in het overzicht van Netwerkcentrum, niet in Adapterinstellingen wijzigen die daar aan te klikken is.
Zoals gezegd zou Openbaar (of Openbaar netwerk) blauw onderstreept moeten zijn in Netwerkcentrum. Klik daar op het blauwe en doe je wijzigingen.

Lijkt dat niet / kan dat niet, dan eens een schermafdruk van Netwerkcentrum van die ene pc als bijlage in je volgende posting. Natuurlijk ga ik er wel vanuit dat de gebruiker waar je het mee probeer(de) Administrator rechten heeft op de pc/laptop.

Tijs.

In het netwerkcentrum is openbaar netwerk Niet blauw onderstreept? Ik probeerde schermafdruk van het netwerkcentrum door te sturen via het icoon " voeg afbeelding toe ", dit lukt niet. Administrator rechten heb ik. Op de schermafdruk staat de naam van het netwerk, daar onder openbaar netwerk niet onderlijnd, daarnaast in het blauw" Wifi gevolgd door de naam van het netwerk".

Ok, doe het dan zo:
a. Verbreek de verbinding met het Wifi netwerk
b. Open Netwerkcentrum, klik (aan de linkerkant) op Draadloze netwerken beheren. Verwijder de wifi netwerkverbinding waar je zojuist de verbinding mee verbroken hebt.
c. Verbind opnieuw met het wifi netwerk, en geef (zodra de verbinding er is en het ip-adres is toegekend) nu aan dat het Thuisnetwerk is.

Lijkt mij dat dit zou moeten werken.

Tijs.

De verbinding verbreken lukt, maar ik zie nergens aan de linkerkant "draadloze netwerken beheren ". Bij mij staat aan de linkerkant, onder elkaar "configuratiescherm, adapter instellingen wijzigen, geavanceerde instellingen voor delen wijzigen. Zowel in W8.1,W8 als in w10 zie ik deze opsomming?

Ok, doe het volgende (zou moeten werken in zowel W8, W8.1 als in W10):
a. Verbreek de verbinding met het wif netwerk.
b. Maak, op het bureaublad, een snelkoppeling naar cmd.exe , rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD.exe venster:
netsh wlan show profiles
netsh wlan delete profile name="
ProfileName"

Natuurlijk ProfileName vervangen door het juiste wifi netwerk uit de lijst die je er boven hebt laten opsommen.
Bron: deze link

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan