Draadloos netwerk wil alleen onbeveiligd werken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Aza

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hallo beste mensen,

Ik zit met een probleempje. Ik heb namelijk een msi router geconfigureerd maar zodra ik de router beveilig(WPA-PSK) geeft ie beperkte of geen netwerkverbinding. En als ik m onbeveilig heb ik gewoon weer verbinding. met de laptop kom ik er wel in ondanks de beveiliging maar op mijn eigen pc wil het niet werken. Iemand die een handje wil helpen? Ik hoor het graag.

Groetjes,

Laatst bewerkt:
Is het een nieuwe router?
Zo nee, heeft de verbinding het eerder wel gedaan, is het een nieuw probleem?
Werkt alles wel met WEP beveiliging?

Ondersteund je netwerkkaart en de router wel dezelfde beveiligingsprotocollen ?

groeten Marcel

Dank jullie wel voor de reacties.

Minal ik heb het geprobeerd met winsock maar tevergeefs. De router werkt ook niet met een wep beveiliging hij wil alleen onbeveiligd op het draadloosnetwerk. Het probleem is nieuw voor mij. Zoals jullie weten is het niet handig om mijn router onbeveiligd achter te laten. Ik gebruik een draadloze stick hoogteijling en wat betreft de beveiligingsprotocollen daar ben ik ook onwetend over. Nog sugesties? Alvast bedankt :D

Een alternatief is;

je MAC-filtering aanzetten en je SSID uitzetten

Met MAC-filtering geef je aan welke netwerkapparaten toegang hebben tot je netwerk. Ieder netwerkapparaat, draadloos of niet, heeft een uniek MAC-adres, net als de kentekenplaat van je auto zeg maar. Die kun je individueel toegang tot je netwerk verlenen en al danniet toegang tot internet.

SSID wil zeggen dat de naam van je netwerk niet wordt uitgezonden. Je netwerk is dus eigenlijk onzichtbaar. Dat wil niet zeggen dat jij of iemand anders er geen verbinding mee kan maken. Wanneer je de naam weet en handmatig intikt heb je verbinding.

Deze combi is niet waterdicht en dus niet een goed alternatief voor WEP- of WPA-beveiliging, maar je kunt er in elk geval mee het internet op...

Dankje voor de tip snijworst. Het liefs wil ik het toch waterdicht houden heeft iemand nog een optie?

Hey Snijworst, Ik heb jouw tip nu toegepast en moet je eerlijk zeggen het is beter dan je helemaal onbeveiligd te begeven. Mijn router heeft nu een onbekende naam maar zodra ik de naam intoets heb ik verbinding hoef dus geen mac adres in te toetsen, is dat volgens de procedure? Ik neem hier voorlopig genoegen mee, maar andere tips zijn altijd welkom.

Je netwerk heeft een naam, maar is onzichtbaar. Met speciale software is je netwerk toch te vinden.

Daarom ook je MAC-filtering inschakelen. Dat ziet er ingewikkelder uit dan het is, verdiep je er eens in. Pc's die je in je MAC-lijst zet hebben toegang wanneer je [allow] aanvinkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan