Draadloos netwerk windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firebal

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Goedendag,

Sinds kort heb ik een windows 7 systeem geinstalleerd. Deze wil ik draadloos internet geven omdat een lankabel trekken te veel werk is. Ik weet dat deze systeem verbinding kan maken met de router via de kabel, maar via draadloos verbinding kan dit niet. Ik heb de goede drivers hiervoor en een geschikte USB die die mogelijk maakt. Ook kreeg ik te horen dat de router meerdere draadloze verbindingen aankan. We hebben al een laptop staan die aangesloten is op de router via draadloos.

De router vraagt om een wachtwoord en we hebben de juiste. Bij het invullen geeft deze ook geen probleem, Daarna wordt er gezegd dat er geen verbinding kan worden gemaakt. het resetten van de router heeft het probleem ook niet opgelost.

Ik heb geen merk van de router, het enige wat ik weet is dat het van KPN is . Mijn vraag is. Hoe kan ik de computer toch draadloos internet geven?

Graag zo spoedig mogelijk hulp

Met vriendelijke groeten,

John Ruimschoot.

Eerste waar ik aan zou denken is dat in de router (door de KPN man) een zogenoemd MAC-filter is aangelegd.
Dat betekent dat alleen draadloze netwerkkaarten waarvan het (wereldwijd unieke) MAC-adres in de lijst staat een ip-adres mogen krijgen en andere netwerkkaarten niet.

Je zou dus in de router moeten inloggen en nakijken of er een MAC-filter is aangelegd onder de draadloze instellingen. Indien ja, die dan afzetten en kijken of je dan wel kunt verbinden vanaf de pc/laptop die nu het verbindingsprobleem heeft.

Tijs.

Hallo,

Heb hetzelfde probleem gehad met een router van KPN. Dit kan afhankelijk zijn van de encryptie. Je zult in het menu van de router moeten komen om te kijken welke encryptie staat aangevinkt. Zijn alle lampjes groen op de router?
Als je geen problemen wilt zul je de encryptie op WEB moeten zetten. 1 van de lampjes wordt dan oranje.
Dit werkte bij mij perfect. Kan alles nu met wachtwoord via de router laten lopen.

mvg D. Jager

@Dixie Jager: WEP encryptie is (eigenlijk) géén optie, want binnen 1 minuut te kraken zodat hackers op je draadloze netwerk kunnen komen. Er zal minstens WPA of (liever nog) WPA2 encryptie zijn ingesteld door de KPN monteur. Het terugbouwen naar WEP encryptie is een zeer slecht idee.

@topic-starter: Het is wel van belang dat je (ingebouwde) draadloze netwerkkaart encryptie ondersteunt op hetzelfde niveau als dat in de draadloze instellingen van de router is geregeld. Staat dus in de router WPA2 ingesteld, dan zal je draadloze netwerkkaart (ook) WPA2 moeten ondersteunen anders krijg je geen verbinding.
Overigens heb ik het idee dat je (vanwege het feit dat je het encryptiesleutel wél kon intypen) dit wel het geval zal zijn, maar nachecken is natuurlijk een goede zaak. Encryptiesoorten zijn: WEP, WPA en WPA2

Succes,

Tijs.

draadloos

Bedankt voor julie antwoorden, echter heb ik geen draadloze netwerkkaart, ik heb een wifi usb die dit mogelijk maakt. een sweex 150n lw153.
Volgens de site kan deze wel WPA2 aan.

Groeten,

John Ruimschoot

Eerste waar ik aan zou denken is dat in de router (door de KPN man) een zogenoemd MAC-filter is aangelegd.
Dat betekent dat alleen draadloze netwerkkaarten waarvan het (wereldwijd unieke) MAC-adres in de lijst staat een ip-adres mogen krijgen en andere netwerkkaarten niet.

Je zou dus in de router moeten inloggen en nakijken of er een MAC-filter is aangelegd onder de draadloze instellingen. Indien ja, die dan afzetten en kijken of je dan wel kunt verbinden vanaf de pc/laptop die nu het verbindingsprobleem heeft.

Tijs.

Bedankt, Hier ga ik vanmiddag naar kjiken.

Hier ben ik weer. het schijnt dat als ik iets fouts doe dat de ouders van mijn vriendin enorme ruzie krijgen omdat de vader het niet durft en niks vanaf weet en dat de moeder mijn vriendin wilt helpen XD.

Wat ik nu zoek is een oplossing wat het meest veligste is.

John Ruimschoot

Er is nog geen 'veilige' oplossing (sterker nog: er is nog helemaal geen oplossing), omdat we nog helemaal niet weten wat er nu precies mis gaat (een heldere diagnose ontbreekt namelijk).

Het afzetten van een MAC-filter (indien in werking) is in ieder geval veilig (MAC-filtering is namelijk relatief gemakkelijk te omzeilen), dus een klein onderzoek daarnaar kan geen kwaad om mee te beginnen.

Tijs.

Tijs, ik ben dankbaar dat je me hebt geprobeerd te helpen, maar ik besluit maar om iemand anders het te laten doen zodat ik geen schuld kreeg. stel dat er iets gebeurd waar ik niks aan kan doen. ik was er toch mee bezig geweest en de vader weet helemaal niks over computers, die geeft gelijk mij de schuld.

De vraag wordt hierbij gesloten.

John Ruimschoot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan