Draadloos netwerk zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

kneusje44

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Kan dit te maken hebben met het kanaal waar je op zit en dat buurtgenoten op hetzelfde kanaal zitten te internetten. Heb een sitecom router en in mijn buurt zweven aardig wat netwerkjes. De verbinding die op de computer binnenkomt is slechts 1.0 Mbps terwijl de router 54 Mbps door moet kunnen geven
Hoe pas ik dit aan in de router, Sitecom WL-160 en als ik dit aanpas moet ik dan ook nog wat in de computer zelf aanpassen of niet??

Graag jullie reactie hoe e.e.a. in z'n werk gaat en wat ik kan doen. Welke kanalen zijn er allemaal, zijn er ook kanalen die je niet kan gebruiken?

Hieronder een overzicht van de verschillende kanalen en de eventuele overlappingen tussen de verschillende kanalen.

Kanaal 14 is een kanaal wat niet door alle hardware gebruikt kan worden aangezien dat een gereserveerd kanaal is in verschillende landen.

Kijk welke kanalen je allemaal in de buurt hebt en zoek dan op de kaart het kanaal uit wat de minste overlap heeft met de andere kanalen. dat is het beste kanaal voor jou netwerk.

Stel deze op je router in en vernieuw je netwerkverbinding op de pc's, thats all

80211-frequency-channel-map.JPG

Misschien een stomme vraag hoor, maar hoe zie ik op welke kanalen die andere netwerken zitten en hoe vernieuw ik mijn draadloze internetverbinding als ik het kanaal heb veranderd

Met een programma als netstumbler kun je je omgeving controleren. Netstumbler werkt niet onder vista http://www.metageek.net/products/inssider/download geeft je ook voldoende info

Om je netwerk verbindingen te resetten kun je ze simpel disabelen en daarna weer enabelen of een herstart van je pc doen

Laatst bewerkt:
Hoi,

In de setup van je router
Tabblad 'Basic'
kan je een ander kanaal instellen.
Op je computer(s) hoef je niets te doen.

Je kunt mogelijk met NetStumbler kijken op welk kanaal netwerken in jou omgeving zitten.

Ok bedankt alvast. Ik ga het proberen.
Dit kan trouwens het probleem zijn van een lage snelheid? Vanochtend was m'n netwerk nog vrij snel, sinds vanmiddag 12 uur erg traag

Ok bedankt alvast. Ik ga het proberen.
Dit kan trouwens het probleem zijn van een lage snelheid?

Theoretisch wel, de band kan vol zitten zalf heb ik een aantal netwerken op kanaal 6 zitten hier in de buurt (daarom ik op 1) maar het maakt geen noemenswaardig verschil hier

Ok bedankt. Ga het proberen. Ben nu dat programmaatje aan het downloaden alleen dat gaat ook niet al te vlot.
Zijn er nog meer opties waardoor de internetsnelheid erg laag kan liggen.
Zoals je misschien kunt merken, ik ben een behoorlijke leek op draadloos netwerk gebied

Ok bedankt. Ga het proberen. Ben nu dat programmaatje aan het downloaden alleen dat gaat ook niet al te vlot.
Zijn er nog meer opties waardoor de internetsnelheid erg laag kan liggen.
Zoals je misschien kunt merken, ik ben een behoorlijke leek op draadloos netwerk gebied

Vraag:
Welke internetprovider heb je, en welk abonnement.
Heb je dat al lang, of nog maar nét.
Hoeveel pc's en/of laptops zitten er op je netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan