Frederic007
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 19 okt 2004
Ik heb hier thuis een laptop en een desktop PC. Nu heb ik voor beide een kaartje gekocht voor draadloos internet (PCMCIA en PCI) en geinstalleerd. Beide systemen zijn Windows XP. Nu, op de dekstop komt internet binnen, dus dat moet ook gedeeld worden. Zo gezegd zo gedaan, de kaartje ingeplugd, PC opgestart en geconfigureerd. Na de CD van Belkin te hebben gebruikt van belkin, geeft het programma aan signaal van 'Uitstekend' aan. De PC's vinden elkaar dus. Ook bij netwerkverbindingen staat 'draadloos netwerk'. Mijn probleem is nu: hoe verbind ik ze met elkaar. Ik heb de wizard 'Thuisnetwerk' uitgevoerd op beide PC's (eentje met optie 'PC's verbinden via internet via deze pc', en eentje 'verbinding met internet via een andere pc'. Als ik dit uitvoer, veranderd er niets bij netwerkomgeving - verbindingen. Ook internet werkt dan niet op de laptop. Ik heb geprobeerd een map te delen, maar als ik dan bij het browser om 'MSHOME (netwerknaam voor beide pc's)' ingeef, is het leeg. Toch blijft het signaal 'Uitstekend' Doe ik iets fout?