Draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Syko2k3

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2004
Berichten
5
Ondanks dat ik vrij veel ervaring heb met de computer zit ik nu toch met 'n probleem. Ik weet betrekkelijk veel van software, hardware af, maar netwerken..dat is m'n zwakke plek! krijg die dingen nooit aan de gang!

Mijn vraag:

heb 'n Linksys Wrt45G router. Allemaal leuk en aardig, maar twee dingen krijg ik niet voor elkaar!
1. ik krijg m'n bestanden maar niet gedeeld. Op één of andere manier krijg ik 't gewoon niet voor elkaar om beneden de gedeelde mappen beneden te laten zien en omgekeerd en ook de printer delen lukt me niet!

2. 't ergste probleem: ik heb hier 'n volledig draadloze buurt krijg ik de indruk, want ik krijg steeds als ik inlog op de pc met 'n draadloos toegangspunt die boven staat alle verbindingen van buren/achterburen etc. etc. binnen! Erg vervelend, want m'n eigen verbinding, die overigens 't snelste is word er steeds af gegooid! Zo moet ik heel de tijd weer opnieuw gaan inloggen etc etc. Is 'r 'n manier om m'n netwerk te beveiligen en te zorgen dat hij alleen 'n helder signaal van m'n eigen netwerk krijgt en de rest buiten sluit?

Alvast Bedankt! :thumb:

Sander
 
1 is radmin een optie??

2 je kan in windows xp toch een favoriet of zo iets instellen zodat hij die altijd pakt. je kan je netwerk ook gaan beveiligen. hoe dat precies moet dat is overal anders bijmij is dat wireless ==> security en dan heb ik er een code ingevuld en als je dan op jouw internet wilt dan moet je de code invullen.
 
1. Radmin? Wat moet ik me daar bij voorstellen? haha sorry

2. Ik heb aan de hand van dit probleem verschillende dingen geprobeerd. Ik heb 'n WEP key laten genereren in de router, en deze key ook in m'n 'linksys' netwerk ingevoerd als key, maar op één of andere manier geeft hij dan geen enkele pagina meer weer. Bovendien kan ik veel verschillende keys genereren in m'n router. Je kunt 64 bits en 128 bits keys genereren. Maar het blijft niet werken. Ik heb ook nog geprobeerd eentje als favoriet in te stellen en dat werkt in principe ook wel, maar 't probleem is dat het binnenkomen van vooral 't netwerk van mijn buurman mijn eigen netwerk van 't scherm af gooit en als mijn eigen netwerk er niet is, is dat de eerst volgende die hij pakt. Het probleem is dan niet verholpen, want hij blijft wisselen van verbinding, terwijl ik juist alleen m'n eigen verbinding wil zien en houden, en dat schijnt niet te lukken!

Iemand dezelfde router als mij? want dan weet die misschien hoe ik 'm precies moet instellen, want kom er niet uit en vind 't erg vervelend!

Bij voorbaat dank,

Sander
 
1 dat is een proggie om bijv. data te verwisselen. ik weet niet of het free of share is maar ik heb het gratis. ik heb ook een router en gebruik om bestanden over te zetten radmin. en het is niet moeilijk ik denk dat bijna iedereen het kan.

2 ten eerst geef je router een andere naam lindsys is een standdaart naam dus makelijk te hacken.


uhmm..
ik heb hem beveilig met wep net zoals jij wou maar heb je de code wel goed gedaan??
je kan met hex(keyformat) alleen A B C D E en 4 t/m 9 gebruiken volgensmij. en je moet ook als je de code invult op letten dat er ok als keyformat ofzo hex staat anders pakt hij hem zoiezo niet.

tot slot je laatste probleem.
dat probleem heb ik ook als ik de router/modum niet aan heb dan pakt hij gewoon een andere. dat is opzich niet zon ramp want je kan dan wel gewoon door internetten(hadden ze hem maar moeten beveiligen)
 
Probleem is juist dat de verbinding waarmee hij zich verwisselt velen malen langzamer is en bovendien niet stabiel dus valt heel de tijd weg! Bleef hij maar gewoon! Dan kon ik rustig verder internetten, maar helaas valt hij weg, gaat over op de langzamere verbinding en na verloop van tijd zie je vaak dat ook die wegvalt. Dan zit ik daar zonder internet! Dus ik heb 't liefste dat mijn verbinding gewoon blijft! :rolleyes:
Ik heb m'n WEP nu aanstaan, volgens mij werkt dat prima, heb ook de naam veranderd, dus dat scheelt al hele hoop. Maar nu krijg ik niet meer de verbinding van de buren binnen, maar hij valt wel af en toe nog weg. Is 't mogelijk dat dit komt doordat 't 'n vrij groot huis is en router en computer op de zolder zo ver van elkaar verwijderd zijn? Alvast Bedankt!
 
hoe ver staat het vanmekaar en hoe sterk is het singnaal dan.
 
De Router staat in de gangkast op de onderste verdieping en de computer op de zolder (tweede verdieping) en 't signaal is uitstekend, dus lijkt me dat 't daar niet aan ligt!
 
hoeveel % (gemiddeld) is dat want ik heb ook soms uitstekend beneden bij mij en dan valt hij toch nog steeds weg.

maar dat is wel een grote afstand voor het signal om te over bruggen. dus ik vindt he niet meer zo gek dat hij af en toe is wegvalt.
 
Hoeveel procent hij wegvalt? ik denk rond de 30% van de tijd. Heb liever dat hij helemaal niet meer wegvalt, maar als jij zegt dat 't daaraan ligt, dan zal ik moeten kijken of ik de router ergens anders kan plaatsen. Ik heb bovendien vandaag 'n passwoord ingesteld in m'n router en in m'n internetverbinding. Het lijkt nu beter te gaan..maar 't probleem is dat telkens ALS hij z'n verbinding verliest, ik niet meer op deze verbinding kan komen omdat hij blijkbaar niet het goede passwoord onthoudt. Ik moet dan rechtsonder in m'n taakbalk opnieuw de verbinding oproepen en eerst m'n passwoord opnieuw typen alvorens verbinding te maken. Kan iemand mij vertellen waarom hij dit passwoord niet onthoud?
 
met de procent bedoelde in de signaal sterkte.
hoe sterk het signaal is.


ik denk dat het er aan ligt dat je router te ver weg is van je pc.

en van je wachtwoord opslaan weet ik niks op. ik neem aan dat je gewoon het vinkje aan vinkt voor te onthouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan