Draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis_kleinhor

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2002
Berichten
173
Goedenmiddag,

Vraagje: Hoe kan ik mijn laptop die draadloos verbinding heeft met een wireless router op mijn netwerk instellen?
 
Wat bedoel je precies met instellen? Heeft de laptop al verbinding? Kun je al internetten? Of wil je verbinding maken met andere computers in hetzelfde netwerk en lukt dat niet?
 
Om met het netwerk verbinding te maken moet de werkgroep op alle computers hetzelfde zijn.
 
Maken de andere computers in het netwerk dan ook verbinding met internet via de router? Hebben ze een ip adres in dezelfde range?
 
Dan zou je dus gewoon bestanden moeten kunnen delen zodat de andere computers erbij kunnen. Werkt dat ook niet?
 
SSID is de 'naam' van het netwerk die gebruikt wordt om het draadloze netwerk te identificeren.
Probeer je de computers te benaderen via de netwerkomgeving van windows of rechtstreeks met hun ip adres? Het kan namelijk zijn dat windows ze in de eerste instantie niet zelf wil vinden. Probeer eens in internet explorer de computer te bereiken met \\ipadresvandecomputer
En er zit niet toevallig een firewall in de weg die dingen blokkeert?
 
Via de windows netwerkomgeving, maar via de de explorer kan ik ze wel benaderen :)

Er is geen firewall!
 
Dan heb je best kans dat ze via de netwerkomgeving nu ook te benaderen zijn. Nu jij windows eenmaal 'verteld' hebt waar de andere computers zijn komen ze misschien ook wel in de netwerkomgeving te staan.
Anders kun je altijd nog een snelkoppeling maken naar \\ipadres en zo de computer benaderen.
 
Kan via netwerkomgeving de andere pc's niet benaderen. Heb je ook een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
 
Nee sorry, geen idee. Ik vind het ook altijd al raar dat computers daar pas gevonden worden nadat ik ze zelf eerst via het ip adres benaderd heb. Dus totdat ze erin staan kun je ze in elk geval via het ip adres (of via \\computernaam) bereiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan