Draadloos netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deffy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deffy

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Hallo

Ik heb een draadloos netwerk hier en met online spellen heb ik altijd een tijdje hele erge lag.Maar nu had ik een progamma gedownload om te kijken wat het probleem was en nu bleek dat mijn broertje op dezelfde lan zit hoe kan ik dat veranderen?

Groetjes lloyd

Jullie delen toch ook 1 verbinding? Dus ook 1 lan.
Je kunt hooguit de bandbreedte samen gaan delen.
Er is wel een progje voor. Moet ik even zoeken.
Ja, het heet NetLimiter.

Laatst bewerkt:
O en nog wat. Windows reserveert nogal ruim bandbreedte voor zichtzelf. Er is een tweak voor. Dan krijg je er weer wat bij ;)

De tweak is allen geschikt voor XP Pro

Normaal wordt door XP in een netwerkomgeving gebruik gemaakt van QoS Quality of Service.
Een van de taken hiervan is het verdelen van de bandbreedte om data te verzenden.
Een toepassing kan echter maximaal 20 % van die bandbreedte krijgen. Hierbij ben je wél afhankelijk van degene die die toepassing heeft ontwikkeld.
Wil je van die voorkeursbehandeling voor sommige toepassingen af dan kan dat ! Schakel QoS uit via... Start/Uitvoeren en typ gpedit.msc
kies voor computerconfiguratie/Beheersjablonen/Netwerk/QoS-pakketplanner.
Dubbelklik in het rechtervenster op 'Reserveerbare Bandbreedte Beperken... Kies de optie Ingeschakeld en vul bij bandbreedte 0 in.

Laatst bewerkt:
K maar ik snap dat progamma netlimiter niet helemaal:P

Een programma dat te veel bandbreedte gebruikt kun je indammen.
Dus als je broer op KaZaa zit weet je welke je moet knijpen :)
Staat er b.v. dat het 13.000 bandbreedte gebruikt dan kun je aangeven dat het maar 10.000 mag zijn.
Dat is dus lekker knijpen.
Ik heb het programma er op het moment niet opstaan.
Laat het even bezinken en neem je tijd morgen met gebruik van de Helpfunctie. Op het net zal ook wel wat te vinden zijn.
Ik ga slapen dus dat mag je zelf doen :)

Laatst bewerkt:
hehe oke weltrusten en thx voor het helpen ik zal het proberen:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan