draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mschaper

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2005
wat is beter en stabieler?

een draadloos netwerk pci kaart??

of een draadloos netwerk usb adapeter

wie kan mij hier wat over vertellen

en heb een draadlose router van medion

Ik heb hier een netwerk met twee draadloos verbonden pc's. Eén met een usb stick, (want desktop en dus smaller dan een standaard pcikaart), en één met een pci kaart (want weinig usb poorten). Met beide pc's geen problemen.

Bereik is met beide pc's goed en konstant.

Ik denk dat je het van je aantal beschikbare pci- danwel usbpoorten moet laten afhangen waarvoor je kiest.

Vaak zit er op een pci-kaart een antenne die je ietwat kunt richten. in sommige gevallen kun je daardoor een betere verbinding krijgen. Maar als je een usb versie in een usb-verlengkabel steekt en die goed ophangt heb je dat natuurlijk ook. Het is dus situatie (en pc, zoals Confictius meldt) afhankelijk wat voor jou het beste zal werken.

want ik heb nu usb stick en kan het zo zijn dat de verbinding steeds veranderd

als ik niks doe dan staat ie op 54 maar zodra ik op internet ga dan zakt ie gelijk naar 24 of soms nog lager dat bedoel ik met veranderd

Bij mij thuis schommelt het constant. Wanneer er iemand door het huis loopt zie ik het al. Maar het is nooit zo dramatisch dat je niet meer zou kunnen internetten ofzo. Ga maar eens na, wat voor abbo heb je, vast geen 54 Mb/s downloadsnelheid. Je zou het alleen kunnen merken bij data-overdracht tussen twee pc's in je draadloze netwerk.
Maar als je een stabieler signaal wilt kun je wel zelf het 1 en ander doen zoals o.a. hierboven staat. Je zou zelfs nog een goede antenne (zelf) kunnen (maken en) aansluiten op je router, indien die een antenne heeft die er af geschroeft kan worden. Hetzelfde zou je kunnen doen indien je een wireless pci card aanschaft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan