Draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurt1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Hallo,

Ik heb een router linksys-n WAP4400N

Ik wil mijn router beveiligen en dus een wachtwoord opzetten dus ben ik lang gaan zoeken op inter net en toen zeiden ze tegen mij dat ik 192.168.1.1 moest intikken op adresbalk als ik het intik komt er nisk en staat er PAGINA KAN NIET WORDEN WEERGEVEN
Ik kan gewoon internetten dat wel maar ik wil een WACHTWOORD

HELP MIJ ALSJEBLIEFT

Zoals Confictius al zei, Kurt ;

Ga naar Start > uitvoeren > type "cmd" en dan in het zwarte scherm "ipconfig" er staat dan Standaard Gateway of Default Gateaway.

Daar achter staat een adresje die je moet typen in je internet browser, daarna krijg je een menu waar je je wachtwoord moet invoeren, dit is meestal gewoon 'admin' als gebruikersnaam en als code (of een lege code, is verschillend!). Daarna kan je doen wat je wilt :p

Ik heb je vraag even een eigen plaats gegeven.
Het is niet de bedoeling dat je in de vraag van een ander over je eigen probleem begint.

Je hebt geen Linksys router maar een Linksys accesspoint. Dat betekent dat als je die wilt configureren, dan moet je hem loskoppelen van je internet-router, en bedraad aansluiten aan je pc/laptop.
Daarbij is het ip-adres dat je moet gebruiken niet 192.168.1.1 om de accesspoint te bereiken om aanpassingen te doen, maar 192.168.1.254 (tenzij je zelf 192.168.1.1 bij de eerste configuratie zou hebben aangegeven).

Toevallig geldt m.b.t. dit verhaal hetzelfde als voor andere Linksys accesspoints, dus kijk even hier voor instructies hoe in het apparaat te komen om verder te kunnen configureren.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan