Draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

StephanieSusan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Mijn laptop is recentelijk gerepareerd alleen nu doet mijn draadloze internet het niet meer.
Ik heb totaal geen verstand van routers en computers dus ik heb geen idee wat ik moet doen om de verbinding te herstellen.

Waarschijnlijk moet je nog verbinding maken met de wireless router/modem. In de system tray (rechtsonder bij je klokje) zie je misschien een icoon voor draadloos internet, als je daar op klikt heb je de mogelijkheid de beschikbare netwerken te zien. Als je die van jou ziet kun je er op klikken en kiezen voor Verbinding maken. Als je draadloze signaal voorzien is van een beveiliging, zul je de code in moeten voeren. Weet je die niet (meer) dan kun je proberen de persoon te contacteren die het voor je heeft ingesteld om de code te vragen. Of je kunt de router/modem helemaal resetten zodat je terug bent bij de fabrieksinstellingen (alles is dan onbeveiligd) Je kunt dan via een bedrade pc naar de configuratie-pagina om alles opnieuw in te stellen (of dat laten doen natuurlijk)

Zie je geen icoon voor draadloos internet dan dien je waqarschijnlijk nog de drivers voor de netwerkkaart te installeren (cd die bij de laptop zit raadplegen)

Mijn laptop is recentelijk gerepareerd alleen nu doet mijn draadloze internet het niet meer.
Ik heb totaal geen verstand van routers en computers dus ik heb geen idee wat ik moet doen om de verbinding te herstellen.

Hoi,

misschien overbodig maar......heb je het schuifje/schakelaartje waarmee je WiFi inschakeld omgezet (On)?

Grtz.

Ja, dat kan natuurlijk ook nog :) Vaak denk je toch te moeilijk terwijl de oplossing simpel blijkt te zijn. Zo'n "zit de stekker er wel in?" gevalletje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan