Draadloos Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hauwert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Hallo,

Ik ben in bezit van een oude Acer Aspire 1705SMI met Windows XP.
Het draadloos netwerk werkt nog met alleen maar de WEP code.
Mijn Router en aanverwante artikelen draaien op een WPA code.
Nu heb ik op allerlei manieren geprobeerd aan een nieuwe driver te komen voor mijn netwerkkaart (draadloos) maar helaas zonder resultaat.
Het gaat om een Lan-Express IEEE 802.11 PCI adapter.
Heeft iemand een idee?

Bij voorbaad dank.
Piet Hauwert

Als ik hier (en op andere plaatsen) kijk is je ingebouwde draadloze netwerkkaart alleen geschikt voor 802.11b. Overigens is die driver van 2002 en nee, ik heb géén nieuwere driver gevonden. [Is vlgs. mij dezelfde driver als deze]

Dat zou dus betekenen dat als je een 802.11g of 802.11n draadloos netwerk hebt ingesteld je er niet mee kunt verbinden.

Je hebt (dus) niet alleen met type authenticatie te maken (WEP, WPA of WPA2) maar ook met het type netwerk (802.11b, 802.11g of 802.11n).

Elke incompatibiliteit van de mogelijkheden van je draadloze netwerkkaart met de setup van je draadloze netwerk maakt het onmogelijk te verbinden. Je zult dan de setup van het draadloze netwerk moeten aanpassen aan de mogelijkheden van de draadloze netwerkkaart óf een nieuwe draadloze netwerkkaart kopen die wél overweg kan met de huidige instellingen op het draadloze netwerk.

Gegeven dat je netwerkkaart maar 802.11b aankan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat die overweg kan met WPA of WPA2 encryptie...

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
nou wat je kunt doen is de netwerk key gewoon in vullen wat ej meegekregen hebt met de doos maar dan niet verbinden met de indows xp wizard maar de ulti wat bij de laptop zit toen je hem kochte daarmee verbinden meestal werkt het dan wel ik heb ook zoon nieuwe router maar heb gewoon key ingevuld in de wireles ulti en toen werkte hij toen had ik de moelijke key gewoon verandert ps als je geen key hebt dan moet je eens kijken als je met een nieuwere computter er in komt en zo dalig verander dat hij op key loop (ieder router anders) at probleem ook met mijn laptpop maar die van mij is nog iets ouder heb aspire 1612lmi

Als ik hier (en op andere plaatsen) kijk is je ingebouwde draadloze netwerkkaart alleen geschikt voor 802.11b. Overigens is die driver van 2002 en nee, ik heb géén nieuwere driver gevonden. [Is vlgs. mij dezelfde driver als deze]

Dat zou dus betekenen dat als je een 802.11g of 802.11n draadloos netwerk hebt ingesteld je er niet mee kunt verbinden.

Je hebt (dus) niet alleen met type authenticatie te maken (WEP, WPA of WPA2) maar ook met het type netwerk (802.11b, 802.11g of 802.11n).

Elke incompatibiliteit van de mogelijkheden van je draadloze netwerkkaart met de setup van je draadloze netwerk maakt het onmogelijk te verbinden. Je zult dan de setup van het draadloze netwerk moeten aanpassen aan de mogelijkheden van de draadloze netwerkkaart óf een nieuwe draadloze netwerkkaart kopen die wél overweg kan met de huidige instellingen op het draadloze netwerk.

Gegeven dat je netwerkkaart maar 802.11b aankan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat die overweg kan met WPA of WPA2 encryptie...

Succes,

Tijs.

Hallo dnties en robdgekke1,

Hartelijk dank voor jullie reactie, ik ben weer wat wijzer en hoop spoedig op een oplossing. (nieuwe laptop misschien)

Je kunt natuurlijk ook een andere draadloze netwerkkaart apart erbij kopen.

Graag deze vraag nog afmelden: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan