draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

007jamesbond

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
ik heb een gigabit draadloze router gekocht. ik heb hem nu wel op mijn desktop aangesloten, maar ik wil hem ook op mijn laptop aansluiten. de laptop herkend de router wel, maar hij blijft bezig met het verifieren van het netwerk. wat doe ik fout?

welke besturingssystemen gebruik je?
en heb je al geprobeerd te connecten zonder je firewall aan te hebben?

op mijn laptop heb ik windowsxp en ik krijg devolgende melding:

windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld.

ik had mijn firewall uit, maar nog geen verandering

anders moet je even een utp erop zetten en even de router induiken.

via start toets + r
en dan typ je cmd
in de dos window typ je dan ipconfig...
check dan even wat je standaard gateway is en voer het ip adres in het adres balk van je browser...
in de router kan je dan proberen je laptop toegang te geven.

kan ik dan ergens een ipadres ogeven??? de beschrijving bij de router is in het Engels en mijn Engels is niet best

het ip adres moet je in de adres balk invoeren van je browser zoals ik al zei

ja dat begrijp ik, maar ik bedoel moet ik dan erens in mijn routermenu het ip-adres opgeven van mijn laptop

Als het goed is moet je router alle draadloze apparaten weergeven.
is dat niet het geval, dan moet je dat even instellen op je laptop zodat de router je laptop ziet...
wat voor een router heb je?

ik heb zelf nog nooit van die naam gehoord dus weet ik ook echt niet wat de interface is van de router.
kan je ergens een knopje netwerk(en) vinden?

kijk dit is mijn interface [bijlage]tp-link.jpg
zelf heb ik gevraagd in de winkel en hij denkt dat ik nog de servicepack moet instaleren

service pack? Zelf slecht zijn, je koopt een product en die hoort gewoon te werken vind ik... Maar goed het zal zomaar kunnen hoor.
Wat staat er bij jou bij wireless?

hoera het is me nu wel gelukt: ik moest in mijn router de WPA-status veranderen want nu heb ik wel een monitor met het wifi-symbool in mijn stadusbalk, maar nu denk ik dat in mijn internotopties nog moet aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan