draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom206

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Hallo,

Ik heb mijn pc nu via een lan verbinding met draad, en wil draadloos gaan. :)
Er zit nog geen draadloze netwerk adapter in, voor wat kan ik het beste kiezen een kaart voor op moederbord of usb?
En moet ik er nog op letten of ze snel genoeg zijn?
Ik download regelmatig, en heb internet van 20MB volgens me provider, denk dat ik hooguit aan de 10MB zit.
Een draadloos router heb ik al, deze heb ik gekregen van me provider.

gr Tom

Tja, Wifi is nou niet echt bedoelt om mee te downloaden, je kan er prima mee browsen maar als je vaak wilt downloaden...
Verder geen ervaring met usb wifi kaarten, weet wel dat de pci en pci-e x1 wifi kaarten prima werken, let dan wel op dat ze drivers bieden voor jouw besturings systeem...

Ik heb wel eens gelezen dat een USB-sticky het beter doet dan een interne wireless card.
Als je router 300n doet, moet je stick of kaart dat ook aan kunnen.

wat Radicalgamer zegt kan ik het toch niet helemaal mee eens zijn ik download met me wifi net zo snel als met lan

ik heb dan wel een ingebouwde wifi in me laptop maar dat mag volgens mij weinig uitmaken

ik zou zelf voor een die je aansluit op je moederbord gaan pci dus omdat het wat steviger is

en niet usb omdat het uitsteekt

het ligt eraan hoe je hem gaat gebruiken maar met de usb heb ik zelf al vaak gehad dat ik hem ergens tegen aanstootte

en dat ik hem omboog , dus als je ermee gaat rondlopen en op je schoot dan zou ik voor de pci gaan

en anders is een usb prima als je hem niet van plan bent te gaan verplaatsen je laptop

Ik heb ervaring met de Engenius EUB-9603H en kan je vertellen dat ik nog nooit zo'n sterke wifi usb adapter heb gezien. De EUB-9603H is wel redelijk prijzig als je heb vergelijkt met een stickje, maar ook een stuk gevoeliger. Engenius heeft ook nog een iets goedkoper wifi stick welke ook prima is. dat is de Engenius EUB-9801

beide zijn geschikt voor de 802.11n standaard wat de hoogste snelheid beschikbaar geeft. je downloaden zal dan zo snel mogelijk gaan.

Het is bedoeld voor me desktop pc, zag wel dat er ook van die kleine usb stick zijn die bijna niet uitsteken.
En deze beginnen al best goedkoop, maar de vraag is hoe de kwaliteit en snelheid zijn en of deze wel goede beveiliging hebben.

Oke nou voor een desktop pc maakt het niet echt uit of je pci of usb neemt
Wat wel handiger is aan usb is dat je hem overal in kan steken dus in meerdere computers
Ik heb zelf een sweex draadloze usb adapter liggen en dat werkt al prima ik zou zelf misschien nu wat Beters kopen
Maar het werkt
Het ligt er ook een beetje aan hoe groot de afstand is naar je modem
Maar op http://www.pixmania.com beginnen de prijzen al vanaf €8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan