Draadloos netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Meric
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Meric

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Hallo, ik heb sinds vorige week een nieuw pakket aangeschaft van tele2...

Het is een paket van 20Mbps(megabit)

Onze modem hangt beneden in de woonkamer, en als ik boven ben in elke slaapkamer dan ook haal ik maar 0.58Mbps wat dus ontzettend laag is.
Ook is mijn netwerk dan heel traag!, een filmpje laden van youtube gaat dus totaal niet...

Wat kan ik het beste hieraan doen.

PS: Beneden in de woonkamer haal ik ook niet eens 20Mbps, misschien net 8-9

Mvg

Ik zou eerst met Tele2 in conclaaf gaan, laat zij eerst maar eens zorgen voor een aanvaardbare snelheid.
Hierbij ga ik er wel van uit dat die snelheid gemeten is met een wired connection.

Vervolgens een range extender via het stopcontact om boven ook iets redelijks voor elkaar te krijgen.

Dit betreft een ADSL abonnement. De snelheid van ADSL is afhankelijk van de afstand tot de wijkkast, welke bij u groot blijkt te zijn. Toch is rond de 10Mbps normaal voor een internetverbinding over ADSL. Tele2 garandeert daarnaast ook een snelheid tot 20Mbps. Dit staat op de website. Het woordje 'tot' is waar ze de klant met ADSL abbo's altijd bij de veter hebben. Tele2 houdt zich dus gewoon aan de afspraken overeengekomen bij het afsluiten van het abonnement. ADSL is gewoon traag en achterhaald.

Betreft de WiFi-snelheid. Verander eens het kanaal waarop de modem het WiFi uitzendt. Dit kunt u doen door in te loggen op de modem en naar de instellingen onder het kopje 'Wireless' te gaan. Vervolgens zoekt u met uw telefoon met behulp van de app 'Wifi Analyzer' een (zo goed als mogelijk) vrij kanaal op. De app kunt u hier vinden: klikkerdeklik! Pas het kanaal aan en sla de instellingen op.

Mocht de snelheid alsnog niet op orde zijn dan is een range extender een optie. Let op dat u hier ook snelheid mee verliest, alleen wat minder. Reken dus op zo'n 4 à 5 Mbps.

De kwaliteit van het tele 2 modem/router is erbarmelijk slecht.
Ik zou de snelheid bedraad controleren,en dan een accesspoint kopen, geen range extender.
Heb je de mogelijkheid om een utp kabel naar boven te trekken, zou ik dat zeker doen.
Er is niets zo snel als een bedraade verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan