Draadloos netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

james26

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2003
Berichten
10
Hoi, wie kan mij helpen met het installeren van draadloze netwerken?
Ik heb een router en weet niet welke kaart(en) ik nodig heb. Wat is de maximale bereik? Hoe moet ik dat instellen? Wat heb ik er allemaal voor nodig?
 
Geplaatst door james26
Hoi, wie kan mij helpen met het installeren van draadloze netwerken?
Ik heb een router en weet niet welke kaart(en) ik nodig heb. Wat is de maximale bereik? Hoe moet ik dat instellen? Wat heb ik er allemaal voor nodig?

Het leukste is als je een draadloze router hebt (de kabel van internet wordt hier nog wel op aangesloten :D). Je zou dan in een gewone pc een kitje kunnen kopen voor draadloos netwerk (bv. pci kaart waar je een pcmcia kaart indoet), en voor als je ene laptop hebt een draadloze pcmcia kaart)

Het is niet goedkoop, maar je kunt wel overal gaan werken (als je laptop hebt (gewone pc sleep je niet mee naar de tuin :p))

Succes.
 
netwerk

Hoi bedankt voor je reaktie.
Maar de bedoeling is dat ik verbinding wil maken met de computer van mijn schoonmoeder (+/- 100 mtr ) .
Is dit mogelijk, en wat voor kaarten heb ik nodig?
Alvast bedankt.

Groetjes James
 
Re: netwerk

Geplaatst door james26
Hoi bedankt voor je reaktie.
Maar de bedoeling is dat ik verbinding wil maken met de computer van mijn schoonmoeder (+/- 100 mtr ) .
Is dit mogelijk, en wat voor kaarten heb ik nodig?
Alvast bedankt.

Groetjes James

Je zou kunnen kijken naar het merk Linksys, ze hebben een goed bereik. 100 meter zou moeten willen mits het niet door te veel muren ed. gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan