Draadloos netwerkinstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jura

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
37
Het lukt me maar niet mijn net aangeschafte en geïnstalleerde draadloze netwerk aan de praat te krijgen. Eerst wat info:
- 2 PC's met XP-pro en SP2
- Beide vooorzien van een netwerkkaart type Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
- Beide voorzien van draadloze netwerkkaart type X-micro WLAN 11g adapter
- Wireles router van E-Tech type WGRT04
- Speedtouch 510

Alle installaties zijn foutloos verlopen er staat geen firewall aan maar toch willen de draadloze netwerkkaarten maar geen verbinding maken met de router.

Een van de PC's is nog gewoon met een kabel verbonden met de router en dat werkt nog goed. Kan gewoon internet op en de router configureren.

Wie kan mij van advies dienen om nu eindelijk draadloos te geraken?

Wat me overigens wel opviel was het volgende:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Rutger.WINXP.000>ipconfig

Windows IP-configuratie


Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.155.237
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

C:\Documents and Settings\Rutger.WINXP.000>ipconfig/renew

Windows IP-configuratie

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Draadloze netwerkverbinding. Kan geen
contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.

C:\Documents and Settings\Rutger.WINXP.000>
 
Je krijgt geen geldig IP nummer van je ISP dus maakt windows er zelf eentje aan vandaar de reeks 169.254 etc.
Even een vraagje:waarom zet je twee routers achter elkaar namelijk de Speedtouch 510 en een wireless router van E-tech ?
Makkelijker is een Acces Point omdat je al een router hebt.
 
heb je de beveiliging (WEP / WPA) ingeschakeld maar de juiste codes nog niet ingevuld?
Probeer het anders eerst eens door de beveiliging uit te schakelen. Als dit wel werkt dan een (ik meen 25-cijferige/letterige) code bedenken en deze in de wep/wpa instelling installeren (in de router dus) en bij je netwerkeigenschappen bij je draadloze netwerkkaart
 
De Speedtouch kreeg ik van een kennis die overging op kabel en de E-tech kocht ik omdat ik dacht daarmee juist wireless te kunnen gaan. Ik dacht dat ik de Speedtouch als modem moest zien en de E-tech als router. Blijkbaar een misvatting. Kan ik de Speedtouch probleemloos verwijderen dan?

Wat me wel verbaasd is dat ik wel een IP.nr krijg toegewezen als ik via de netwerkkabel Internet op ga.
 
Robbie32

Je suggestie heb ik uitgevoerd en BINGO de draadloze netwerkverbinding geeft aan verbonden te zijn. Top, waarvoor dank. Kan ik nu probleemloos de fysieke verbinding met de E-tech verbreken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan