Draadloos netwerkje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joerivdpost

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Goedendag,

ik heb sinds kort een laptop welke draadloos signalen op kan pakken en die het op mijn werk gewoon doet.

Op mijn desktop heb ik een kabelmodem die door middel van usb-(utp? dacht ik) verbonden is met mijn computer. Ik heb geen netwerkkaart in mijn computer. In de computerzaak heb ik me nu een Linksys Wireless-G 2.4 GHz WRT54G aan laten smeren. Er werd mij gezegd dat ik hierbij geen netwerkkaart in mijn desktop nodig had.

Nu begreep ik dat ik hierbij alleen een netwerkkabeltje tussen het modem en de router moest doen... dit heb ik dus gedaan, echter geeft de laptop bij het installeren van de bijgeleverde cd-rom aan dat er het niet goed aangesloten is waarschijnlijk.

Klopt het wel dat je geen netwerkkaart nodig hebt en heb ik het zo eigenlijk wel goed aangesloten????

Bij voorbaat dank!

Prachtig apparaat die Linksys..... maar er moet wel degelijk een netwerkkaart in je computer zitten... of je moet er een wireless usb key instoppen anders gaat het never werken.... Die netwerkkaart van je desktop kun je dan inderdaad met een utp kabeltje van € 1 aan je router knopen......

Vergat ik nog even: ook voor het configureren van die linksys MOET er tenminste één computer met een netwerkkaart [dus met een utp kabel] even aan de router gehangen worden.... daar na kan alles eventueel draadloos functioneren.....

Dus nog even een netwerkkaartje kopen, tenzij de laptop een netwerkkaart ingebouwd heeft....... [dan heb je een wireless key voor die desktop nodig..... maar met een draadje is minder storinggevoelig en goedkoper]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan