draadloos netwerkkaart plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitsie007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
hoi,

ik heb een vraagje. ik heb een pc met LAN-verbinding. Nu wil ik graag een draadloosnetwerkkaart plaatsen. Kan dit? Ook bij een oudere pc?

Alvast bedankt! :)

Ja hoor, dat kan.

Draadloos netwerkkaartje heb je als USB-adapter of PCI-kaart.

Een USB-adapter is makkelijker aan te sluiten. De PCI-kaart moet je in de computer zelf plaatsen.

De vraag is dan wel hoe oud de pc is.
Draadloos internet lukt vanaf windows 98SE en er moeten USB poorten opzitten
(zonder is wel erg oud hè)
en voor inbouwen PCU sloten. Echt oude pc's alleen ISA.

mvg leo

dus ik kan gewoon een USB-adapter kopen en dan heb ik internet..
Ik heb een oude pc waarop '89 stond. Maar hij draait nu op XP. Ik heb geen idee hoe oud hij precies is, omdat ik hem nog maar net heb.

Zijn er verder dan geen systeemeisen waar de pc aan moet voldoen??

dank u

Dat gaat w.s wel lukken
Wel is heeft de pc h.w.s USB 1.1
Alle moderne adapters zijn USB 2.0. Dit heeft met de data overdracht te maken van het draadloze g netwerk, dat is sneller dan USB 1.1 aan kan.
Het zal wel werken, maar de overdracht wat vertragen.
Hier heb je alleen bij een snellere internetverbinding en bestandsoverdracht binnen het netwerk last van.

bij een internet verbinding tot pakweg 4 of 5 Mbps zal dit w.s. niet merkbaar zijn.

oke!!! :)

Ik ben al aan het rondkijken. Ik zie her een adapter voor 20 euro met een snelheid van 54 kb/s of een van 40 euro met een snelheid van 300 kb/s

Welke zou ik het beste kunnen nemen dan?

de goedkoopste.
De hogere snelheid heb je niets aan.
Wat voor draadloze router heb je trouwens?

euhm.. geen idee het is niet voor mij namelijk..

Maar zou het ook kunnen bij een pc zonder LANverbinding...

Waarom heb je aan de duurste niets? en als ik er één heb voor 125 mb/s ?

USB 1.1 heeft een theoretische doorvoersnelheid van 12Mbit/sec
De langzamste draadloze netwerkverbinding is B, die heeft een theoretische doorvoersnelheid van 11 Mbit/sec. Alles wat sneller zou kunnne zijn, kn niet door de USB bus.

Wil je voor snelheid gaan, dan zijn er twee opties;
n.l een PCI wlan kaart nemen i.pv USB of een PCI USB 2.0 kaart in de pc zetten, dan kan het wel.

De router is wel van belang, want die bepaald de zendsnelheid. Als die b.v. alleen het ouderwetse 802.11b ondersteunt kom je sowieso niet verder dan 11 Mb/sec.

Ik begrijp geloof ik niet precies wat je bedoelt.
De WLan adapter is, denk ik, de internet kaart, oftewel de ontvanger, maar je hebt wel een zender of basisstation nodig, de draadloze router of een draadloze acces point.

Dit zender/ontvanger verhaal klopt theoretisch niet, daar er heen en weer gezonden en ontvangen wordt, maar het maakt wel duidelijk wat ik bedoeld.

Hier lees je er meer over.

oke ik zal het even samenvatten.

Mijn vriendin heeft een zender (ofwel de draadloos router?) Ze heeft een computer met een internetkaart en één zonder. Dus met de een kun je op internet d.m.v. bedrading, met de ander kun je niet op internet. Ze wil nu met beide graagop internet. Kan dit in beide gevallen met een usb adapter?

sorry voor het verwarrende verhaal.. Het is voor mij ook een beetje een warboel, maar ik ben de enige die er iets van snapt.

Dus als laatste vraag is: Kan ze met een computer, die normaal niet op internet kan, nu wel op internet d.m.v. die usb adapter?

Mijn vraag is al beantwoord. Ik weet nu al wat ze moet doen en begrijp nu uw vraag... Ik begrijp nu dat de Router belangrijk is voor welke USB adapter je gaat aanschaffen.

We komen er nu helemaal uit.

Vriendelijk bedankt en nogmaals mijn excuse voor het verwarrende verhaal.

Mitsie007

Nee prima, daar is helpmij voor:)
Als er straks dan toch nog vragen zjn , horen we dat graag.
mvg leo

Ik zal er aan denken. We gaan dinsdag een draadloos netwerkkaartje kopen en dan ga ik proberen hem aan te sluiten. Dit zal wel niet zo heel moeilijk zijn, hoop ik dan :P

Bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan