draadloos netwerknaam (SSID)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo,

Ik ben m'n draadloze netwerk aan het inrichten en had een paar vraagjes. Als ik de netwerknaam en ssid verschillend houd zijn de gedeelde netwerkdocumenten toch minder kwetsbaar? Ik bedoel, een wardriver kan dan toch alleen maar gebruik maken van de internet verbinding? Of kan een wardriver de netwerknaam toch gewoon vinden en zich dan aanmelden op het netwerk via de netwerkwizard? Weet iemand een tool waarmee ik een vreemde aanmelding op het netwerk kan zien?

mvg,

Jelle

een webkey instellen, dan kan niemand gebruik maken van jou draadloos netwerkje.

wep

Dat weet ik, ik heb ook een wep key ingesteld. Mijn vraag is eerder theorethisch. Als je de netwerkwizard doorloopt nadat je laptop op het netwerk is aangesloten en je netwerk een andere naam geeft dan het ssid, bijvoorbeeld "devries", terwijl het ssid "zuidplein" heet, dan kan toch niemand bij je gedeelde mappen komen zonder dat hij de netwerkwizard doorloopt en "devries"als naam opgeeft als naam van het netwerk waarbij hij zich wil aanmelden. Of valt dat uit de lucht te halen naast het ssid?

mvg,

Jelle

Als jij je webkey hebt gebruikt dan zal niemand enige naam kunnen zien.
Gebruik jij de webkey niet dan is het mogelijk (met veel geluk) om jou netwerknamen te zien.

Huis tuin en keukenhackers kunnen gelukkig niet de WEP-encryptie kraken.
Wellicht kun je nog nadenken over het MAC filter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan