Draadloos netwerkprobleem - linksys

• Onderwerp starter Onderwerp starter evdk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

evdk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2010
Hallp allemaal,

Ik heb een probleem met mijn draadloos internet. Ik krijg geen toegang ook al voer ik wel de juiste code in. De code is niet zonder mijn weten veranderd en ik heb dit voor de zekerheid gechecked door naar de linksys website te gaan naar tabblad wireless security.

Ik heb windows 7 maar dat zou geen probleem moeten zijn want de laptop waarmee ik nu deze vraag post heeft ook windows 7 en is aangesloten op hetzelfde netwerk. De foutmelding die ik krijg is het sleutelwoord of de wachtwoordzin is onjuist.

Iemand hier ervaring mee en weet hier een oplossing voor? Ik wil liever de router niet resetten omdat het niet mijn eigen internet is. Dus als ik iets verander en niet kan herstellen dan heb ik een probleem.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry dat ik het zeg , maar als het niet jou internet is dan denk ik dat er maar weinig mensen zullen zijn die je willen helpen.

Misshien heb ik het niet goed uitgelegd. Het is het internet van me vriendin. Op het moment zit ik op haar laptop die voorzien is van hetzelfde draadloze internet. Omdat ik hier 2 weken verblijf heb ik mijn pc meegenomen omdat ik starcraft 2 wilde spelen. Nu snapt mijn vriendin niet zoveel van internet (en ik blijkbaar ook niet) en ze snapt ook niet zoveel van pc's in het algemeen. Als ik dus aan de modem ga zitten om te resetten en dergelijke en het internet op haar laptop doet het ook niet meer dan is dat uiteraard mijn schuld.

Ik heb verder wel toegang tot haar router. Ik krijg de melding; "de instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk" als ik verbinding wil maken. Nogmaal ik heb wel de code, maar deze lijkt de router simpelweg niet te herkennen. Ik heb wat gegoogled en er zijn mensen geweest met nagenoeg dezelfde problemen. Echter het toevoegen van een fysiek ip voor een mac (ofzoiets) wil ik niet doen. Er zijn in dit huis 3 laptops aangesloten op het internet zonder dat deze ip's zijn toegevoegd. Dus mijn pc zou dan geen probleem moeten zijn toch?

Morgen ga ik het probleem proberen op te lossen met een internetkabel. Hopen dat die het dan wel doet.

Was beter geweest als je meteen de hele melding had genoemd in je startposting. Wat daar namelijk uit blijkt is dat je pc/laptop niet lijkt te beschikken over dezelfde standaarden als nu staan ingesteld op het draadloze netwerk.

Er zijn een aantal draadloze standaarden: 802.11a, 802.11b, 802.11g en 802.11n
Afhankelijk welke van die standaarden op de router zijn ingesteld, moeten de verbindende netwerkkaarten daar óók aan voldoen!
Dus stel dat je vriendin een 802.11n draadloos netwerk heeft ingesteld, dan moet de draadloze netwerkkaart in jouw pc/laptop 802.11n ook aankunnen... Analoog geldt hetzelfde als een 802.11g netwerk is ingesteld dan moet jouw pc/laptop 802.11g aankunnen etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan