Draadloos of Kabel ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

winnie de pooh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Berichten
1.417
Wat is nou beter draadloos internet of gewoon via een kabel? Wat is eigenlijk nou sneller? En is draadloos wel veilig?

alvast bedankt:thumb:
 
Wat er beter is, daar zijn de meningen verschillend over. De een zegt van wel, de ander van niet.
Ikzelf ben er nog niet kapot van: ik hoor op dit forum veel storingen.

Sneller? Maakt denk ik niet uit.
10/100 Mbit

Veiliger? Nee, draadloos niet.
Alleen als je een goede firewall -al dan niet geintegreerd in de router- hebt draaien.

Met deze factoren kies ik zelf (nog) niet voor draadloos.
Komt waarschijnlijk ook omdat ik elektromonteur ben en m'n hand niet omdraai voor het leggen van een kabeltje........ ;)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door winnie de pooh
Wat is nou beter draadloos internet of gewoon via een kabel? Wat is eigenlijk nou sneller? En is draadloos wel veilig?

alvast bedankt:thumb:

Wat bedoel je met beter ?

Via netwerkkabel is in ieder geval sneller en ook veiliger dan draadloos.

Blijft de vraag wat bedoel je met beter ?
 
Goed, mooi onderwerp, gaat weer een leuke discussie worden denk ik :D

Beter is natuurlijk een relatief begrip, wat voor de één beter is is het voor de ander misschien niet.

Kort de voor en nadelen op een rijtje dan kan je zelf kiezen.

Een draadloos netwerk kan best redelijk veilig, mits je de nodige instellingen configureerd, maar bedraad is veilig zonder dingen in te stellen (een firewall op je pc enzo nagelaten he, die heb je bij beide varianten nodig)

Groot voordeel van draadloos is natuurlijk dat je geen kabels hoeft te leggen, klinkt flauw maar is wel degelijk een groot voordeel, vooral als je anders gaten in muren enzo moet boren.

Qua snelheid hangt het ervan af wat je ermee gaat doen en wat je dus aanschaft.
Bedraad is er in 10/100/1000 Mbit waarbij 100 Mbit momenteel standaard is.
Draadloos is er in 11/54/108 Mbit waarbij 54 momenteel standaard is maar 108 best redelijk in opkomst.

Nu komt het, wat ga je ermee doen ?

Voor bv internetten zou 11 Mbit draadloos meer dan genoeg zijn, je internet is niet zo snel ook al heb je een breedband pakket. Ga je nu bestanden oversturen tussen bv 2 pc's aangesloten op de router dan kan het wel degelijk verschil maken, immers de pc's kunnen wel hogere snelheden aan.

Nadeel van draadloos is dat de aanschafkosten hoger zijn

Kort samengevat zou ik zeggen kijk hoeveel voordeel je in gebruiksgemak hebt van draadloos, moet je anders veel gaten boren, heb je een laptop neem dan bv draadloos.

Het gaat naar ik aanneem vooral om internetten enzo, daar hoef je draadloos niet voor te laten, zelfs bestandsoverdacht tussen pc's gaat best snel, zeker met de 108 Mbit draadloos.

Iets waar je wel extra aandacht aan moet besteden is de beveiliging, maar hierover is genoeg informatie te vinden op internet en helpmij en de handleiding, ook niet echt een reden om het niet te doen dus.

Kortom gemak dient de mens, en baseer daar dus je keuze op !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan