draadloos op 2 verschillende manieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jofred

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
172
Ik heb een laptop met daarop Windows 8 geïnstalleerd. Deze laptop heeft (natuurlijk) de mogelijkheid om via WiFi het internet op te gaan.
Nu heb ik voor het thuisnetwerk de router ingesteld dat gewerkt wordt met vaste ip-adressen (dus geen DHCP-server in het netwerk).
Aan de WiFi-verbinding heb ik dus ook "hard" een ip-adres gekoppeld.

Maar als ik nu ergens anders via een WiFi-verbinding het internet op wil, gaat dat natuurlijk niet zonder meer, omdat de netwerkadapter een vast ip-adres heeft.
Ik kan dan natuurlijk weer de eigenschappen van de netwerkadapter aanpassen, maar dat vind ik een beetje omslachtig, dan moet toch handiger kunnen.:rolleyes:
 
Ik hoor goede verhalen over 'Mobile Net Switch', hiermee kun je meerdere netwerkprofielen instellen voor verschillende omgevingen.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar collega's zijn er erg tevreden over.
 
Waarom geef je thuis de ip Adressen niet "vrij"? Intussen kunnen routers altijd hetzelfde IP adres aan een MAC adres uitdelen...
 
Lutz,

Ik heb deze mogelijkheid niet bij mijn router kunnen ontdekken. Zal er wel niet inzitten, want het is al een wat ouder model en hij voldoet verder nog prima.

Masnep,

Ik zal eens gaan kijken naar de hulpprogramma's voor het switchen tussen instellingen.
Het zou nog mooier zijn als iets dergelijks al standaard in Windows zou zitten

Bedankt beiden voor de reactie

Jofred
 
Staat er niets van lease time expires tussen. Indien je vermeld, welke router je hebt, kunnen wij verder kijken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan