Draadloos op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Hallo,

Aan de pc hangt een E-tech router (WGRT04) en KPN modem. Dat werkt uitstekend. Kan zo het internet op.

In de laptop zit nu een E-tech wireless pcmcia (wgpc03) kaart. Helaas kan ik hiermee niet op internet komen.
Ook kan ik de router en de andere pc niet benaderen.

Kan iemand mij stap voor stap en duidelijker dan de gebruiksaanwijzing uitleggen hoe ik de laptop moet configureren??

Alvast hartelijk dank!

Staat er windows xp op ?
Heb je de software eerst geinstalleerd en dan pas de netwerkkaart?

Schakel evt de draadlose optie van windows uit en gebruik alleen de software van etech
En anders om.

Geplaatst door KlaasB
In de laptop zit nu een E-tech wireless pcmcia (wgpc03) kaart. Helaas kan ik hiermee niet op internet komen.
Ook kan ik de router en de andere pc niet benaderen.
Wat door velen vergeten wordt:
Je zou eerst je laptop moeten configureren en dat kun je alleen doen door je laptop middels een (utp)kabel met de router te verbinden, want draadloos werkt het nog niet. Heb je dat eenmaal grdaan, dan is de kans erg groot dat je dan wireless kunt internetten(de kabel weer te ontkoppelen natuurlijk)
Geplaatst door KlaasB

Kan iemand mij stap voor stap en duidelijker dan de gebruiksaanwijzing uitleggen hoe ik de laptop moet configureren??

Alvast hartelijk dank!
Begin maar eerst met wat ik hierboven beschreef, dat is dus de eerste stap.

Dennis.

Ik kan nu de router pingen vanaf de laptop. Heb in de netwerkomgeving ipnummer, subnet, gateway etc. gezet. of had ik dat daar niet moeten invullen?

Helaas nog steeds geen internet.

O ja, ik gebruik Windows XP.

Geplaatst door KlaasB
of had ik dat daar niet moeten invullen?
Stel het zo in precies als de pc waarmee je wel kunt internetten.

Zet een vinkje bij "Automatisch een ip-adres laten toewijzen" en ook een vinkje bij "Automatisch een dns-ververadres laten toewijzen"

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan