Draadloos printen op lokatie zonder internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

area88

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Hallo Allemaal,

Ik heb een lastige kwestie en ik hoop dat er een betaalbare oplossing voor is.

Ik wil een printer/scanner op een lokatie neer zetten waar geen vast internet is. Deze wil ik kunnen benaderen vanaf mijn netwerk thuis.
In deze printer/scanner moet een dongel komen om een gprs verbinding op te zetten. Die ik vervolgens kan benaderen vanaf afstand.

Bestaat er een dergelijke printer?

Alvast bedankt

GR W.

[video=youtube;cHYq3wup538]http://www.youtube.com/watch?v=cHYq3wup538[/video]
dit is het makkelijkste denk ik of je kan via een vpn verbinding laten maken en dan gewoon printen maar dan zit je al weer aan andere apparaten vast

ik neem aan dat hij via de dongle gewoon verbinding met het internet heeft?

Hallo eehbiertje,

Dat ziet er goed uit, maar kan er dan in de printer een simkaart/gprs-dongel? Want op de lokatie waar ik ga printen is geen internet en ook geen andere apparatuur.

pfff goede vraag (vandaar mijn vraag dus ook) denk dat je in zon situatie al wel tegen een redelijk prijzige printer (zakelijk) aan gaat kijken
maar ik ken zelf geen printers die met gprs werken (behalve labelprinters en dergerlijke)

je kan mocht het echt niet willen natuurlijk altijd nog een gprs naar wifi omzetter gebruiken

weet niet precies wat je bedoeling is en of het geld mag/kan kosten of dat het meer een hobby project is
want anders zou ik zeggen bel eens met hp die kunnen je precies vertellen hoe of wat :)

het mag wel geld kosten, maar ik zoek naar een oplossing met zo weinig mogelijk apparatuur en een stabiele werking.

Hoe werkt zon gprs naar wifi omzetter precies?
Bedankt

de ontvanger ontvangt het signaal via de simkaart en zet deze om naar een wifi signaal (waar je dus apparaten aan kan koppelen)

ik weet niet of je ooit je telefoon getheterd hebt? dit werkt in feite precies hetzelfde je telefoon stuurt dan je internet door via een wifi signaal of de usb kabel naar je laptop/pc :)
zodat je daarop kan internetten.. voor zo weinig mogelijk apparatuur zou ik even contact opnemen aangezien zij je zo kunnen vertellen welke printer deze mogelijkheden heeft..

(aangezien er vast meer klanten zijn die in deze situatie zitten)

volgens mij moeten deze printers in een wifi netwerk zitten, vervolgens hebben ze een eigen e-mail adres waar je heen kunt mailen en dat printen ze automatische uit.
Heel mooi alleen moet het in mijn situatie via een 3g verbinding :)

Het mooiste zou zijn dat een printer zelf een 3g verbinding op kan zetten, weet iemand of deze (al) bestaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan