Draadloos printen vanuit Outlook lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Ik heb de volgende computer configuratie:
1) Een desktop PC verbonden via een modem/router met het internet. De printer Canon iP4300 is via een USB poort verbonden met deze PC. De desktop PC werkt onder het OS Windows Vista.
2) Een Notebook dat draadloos verbonden is met de bovengenoemde modem/router. Het notebook werkt onder het OS Windows XP.

Op beide computers is het mailprogramma Outlook 2002 geinstalleerd.
Gedeelde bestanden op de desktop PC kan ik draadloos inlezen op het notebook. Draadloos internetten en mailen op het notebook gaat eveneens goed.
De printer print Word documenten op het notebook draadloos uit op de printer verbonden met de desktop PC. Tot zover werkt alles, volgens mij, naar behoren.
Maar nu:
E-mails op het notebook laten zich niet uitprinten op de printer. Er gebeurt helemaal niets. De printernaam in Outlook is m.i. correct. Deze is namelijk gelijk aan de naam in het printvenster van Word, waarin het printen wel goed gaat.

Waarom gaat het draadloos printen in Word wel en onder Outlook niet. Wat is niet goed ingesteld? De communicatie van de printer naar het notebook verloopt wel correct, immers meldingen dat de inkt bijna op is verschijnen op het notebook, maar draadloos printen vanaf het notebook vanuit Outlook wil niet lukken. Wie helpt?

Zet de stappen (met Outlook afgesloten natuurlijk) die in Solution 1 genoemd worden in deze link, voorzover je de daar genoemde bestanden kunt vinden op je pc/laptop.

Kijk of het printen daarna wél goed gaat.

Werkt het dan (nog) niet, dan hoop ik dat anderen nog tips voor je hebben.

Tijs.

Zet de stappen (met Outlook afgesloten natuurlijk) die in Solution 1 genoemd worden in deze link, voorzover je de daar genoemde bestanden kunt vinden op je pc/laptop.

Kijk of het printen daarna wél goed gaat.

Werkt het dan (nog) niet, dan hoop ik dat anderen nog tips voor je hebben.

Tijs.

De suggesties in solution 1 heb ik uitgevoerd. Helaas het draadloos printen werkt nog steeds niet.
Zijn er nog andere suggesties? Het kan toch niet zo zijn dat ik alleen het probleem heb met Outlook!

Behalve de gegeven stappen ken ik geen reden waarom Outlook moeilijk zou doen over uitprinten, zéker als alleen het printen niet goed gaat maar het verzenden/ontvangen van mail in orde is.

Enige wat ik me nu nog als mogelijk oplossing voor ogen staat is het 'resetten' van de sjablonen die gebruikt worden bij uitprinten van berichten:
Selecteer een bericht. Kies Bestand -> Afdrukken...
Klik op Stijl voor tabel en/of Stijl voor memo, zolang maar voor gezorgd wordt dat de knop "Stijlen bepalen..." klikbaar wordt.
Klik op Stijlen bepalen...
Klik op Stijl voor tabel en kies knop Beginwaarden
Klik op Stijl voor memo en kies knop Beginwaarden.
Klik op Sluiten en daarna op Ok.
Probeer weer een mailtje af te drukken.

Werkt dit niet, dan heeft hopelijk iemand anders hier op het forum nog een tip voor je, want ik heb er geen meer.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Behalve de gegeven stappen ken ik geen reden waarom Outlook moeilijk zou doen over uitprinten, zéker als alleen het printen niet goed gaat maar het verzenden/ontvangen van mail in orde is.

Enige wat ik me nu nog als mogelijk oplossing voor ogen staat is het 'resetten' van de sjablonen die gebruikt worden bij uitprinten van berichten:
Selecteer een bericht. Kies Bestand -> Afdrukken...
Klik op Stijl voor tabel en/of Stijl voor memo, zolang maar voor gezorgd wordt dat de knop "Stijlen bepalen..." klikbaar wordt.
Klik op Stijlen bepalen...
Klik op Stijl voor tabel en kies knop Beginwaarden
Klik op Stijl voor memo en kies knop Beginwaarden.
Klik op Sluiten en daarna op Ok.
Probeer weer een mailtje af te drukken.

Werkt dit niet, dan heeft hopelijk iemand anders hier op het forum nog een tip voor je, want ik heb er geen meer.

Tijs.

Ik heb de reset procedure, zoals boven beschreven, uitgevoerd, echter mailberichten in de "Stijl voor memo" worden niet geprint. Als ik kies voor de afdrukstijl "Stijl voor tabel" dan wordt er wel een lijst van de de binnengekomen berichten draadloos uitgeprint! Dit vind ik uiterst vreemd. Wat is er nu zo anders als gekozen wordt voor "Stijl voor memo" t.o.v. "Stijl voor tabel"? Het is om wanhopig te worden! Ik zal binnenkort eens proberen om het notebook direct aan de printer te hangen teneinde te zien of een bericht in de "Stijl voor memo" geprint kan worden.
Intussen zijn andere suggesties zeer welkom.

Enige wat ik verder nog over "Stijl voor memo" weet is dat (voor HTML-mailtjes) Internet Explorer als 'renderer' wordt gebruikt. (Ik weet niet of dit óók geldt voor de "Stijl voor tabel").

Misschien ligt het probleem (dus) bij de installatie van Internet Explorer op je pc.
Je zou eens, als eerste test, eens kunnen kijken wat er gebeurt als je vanuit Internet Explorer een webpagina afdrukt.

Tijs.

Enige wat ik verder nog over "Stijl voor memo" weet is dat (voor HTML-mailtjes) Internet Explorer als 'renderer' wordt gebruikt. (Ik weet niet of dit óók geldt voor de "Stijl voor tabel").

Misschien ligt het probleem (dus) bij de installatie van Internet Explorer op je pc.
Je zou eens, als eerste test, eens kunnen kijken wat er gebeurt als je vanuit Internet Explorer een webpagina afdrukt.

Tijs.

Internet Explorer, inderdaad, dit zou wel eens het draadloos printprobleem kunnen veroorzaken. Ik heb enkele maanden geleden eens Internet Explorer 8 geinstalleerd op mijn notebook op voorstel van Microsoft. Dit mislukte toen grandioos. Zelfs terug naar Internet Explorer 7 kreeg ik niet meer voorelkaar (Installatie procedure van IE8 verliep niet vlekkeloos, stopte of werd afgebroken). Ik heb toen Help Mij ingeschakeld en na veel proberen kreeg ik noch IE7 meer noch IE8 werkend. Ik heb toen de suggestie van je collega opgevolgd en heb IE helemaal verwijderd en Mozilla Firefox geinstalleerd. Dat werkt nu tot volle tevredenheid op het notebook. Op de Desktop PC heb ik toen maar niet meer geprobeerd om IE8 te installeren. Die werkt dus nog steeds met IE7.
Ik blijf het toch vreemd vinden dat de "Tabelstijl" wel werkt en de "Memostijl" niet.
Je suggestie om een Internet pagina uit te printen werkt onberispelijk maar daar zorgt Firefox dus voor! Kan ik nog iets anders proberen?

Je zult dus misschien je toch moeten wagen aan een herinstallatie/reparatie van Internet Explorer 8, hoe lastig / moeilijk dat tot nu toe ook ging.

Om even een voorbeeld te geven hoe de zaken in elkaar kunnen grijpen: Op een pc waar ik in Outlook problemen kreeg dat 'lange woorden' vanuit Outlook erg klein werden afgedrukt betekende dat ik in de instellingen van Internet Explorer de manier van 'afdrukschaling' moest gaan veranderen.

Mijn tips houden nu dus op, helaas.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je zult dus misschien je toch moeten wagen aan een herinstallatie/reparatie van Internet Explorer 8, hoe lastig / moeilijk dat tot nu toe ook ging.

Om even een voorbeeld te geven hoe de zaken in elkaar kunnen grijpen: Op een pc waar ik in Outlook problemen kreeg dat 'lange woorden' vanuit Outlook erg klein werden afgedrukt betekende dat ik in de instellingen van Internet Explorer de manier van 'afdrukschaling' moest gaan veranderen.

Mijn tips houden nu dus op, helaas.

Tijs.

Het printprobleem wordt inderdaad vrijwel zeker veroorzaakt door IE. De test met het direct verbinden van het notebook met de printer via een draadje en de USB poort op het notebook werkt evenmin.
Ik blijf het vreemd vinden. Immers, Microsoft geeft de gebruiker van Windows 7 de mogelijkheid om al dan niet IE te installeren. Als je nu kiest voor een andere internet browser bv Firefox en je installeert wel Outlook 2002 dan zou je nooit je E-mails kunnen printen! Dit lijkt mij beleefd gezegd nogal ongehoord. Of is dit dan toch een indirecte verplichting om IE op je computer te zetten?

Elementen van Internet Explorer zijn altijd op je pc aanwezig, of je nu kiest voor wél of niet gebruiken van Internet Explorer. Anders zou inderdaad bijv. Outlook niet kunnen printen.

Tijs.

Elementen van Internet Explorer zijn altijd op je pc aanwezig, of je nu kiest voor wél of niet gebruiken van Internet Explorer. Anders zou inderdaad bijv. Outlook niet kunnen printen.

Tijs.

Het print probleem in nog crimineler.
Er staan 39 gelezen berichten in mijn "Postvak IN" . In de Memo stijl kan ik 38 stuks niet printen en 1 wel. Het is van te voren te zeggen of ik een bericht kan printen of niet en wel omdat in het window "Afdrukken" de knppen "Pagina -instelling" en "Stijlen bepalen" highlighted zijn en het venster met de naam van de printer zichtbaar is en een andere printer gekozen zou kunnen worden. Bij alle andere 38 berichten is dit niet het geval. Dit lijkt een beetje op wat jij beschreef in voorgaand commentaar. Werpt dit gegeven nu een nieuwe blik op het probleem. Met andere woorden weet je nu nog een andere oplossing Tijs?

Met enige moeite kreeg ik IE7 weer geinstalleeerd en werkend op mijn notebook. En jawel Tijs je had het bij het rechte eind. Het printen van mailberichten in Outlook 2002 gaat weer als een zonnetje.
Tijs bedankt voor je hulp!
PS het al dan niet "highlighten" van de tekst in de knoppen in het venster "Afdrukken" heeft er niets mee te maken. Ook nu zijn de teksten in de knoppen alsmede de naam van de printer licht grijs en evengoed kan ik elk mail bericht printen.

Fijn dat je er mee uitgekomen bent.

Nu je vraag is opgelost, graag even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Kan helaas het vakje status van de vraag niet vinden. Dus kan ik de draad ook niet sluiten!

Ik zie 'm in Firefox en Internet Explorer 'm altijd wel degelijk staan, ook in deze discussiedraad.

Zie in de bijlage welk 'vakje' ik precies bedoel.

Tijs.

Bijlagen

• helpmij_status_van_de_vraag.JPG
    helpmij_status_van_de_vraag.JPG
    38,9 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan