Draadloos printen - Wifi of bluetooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joris P

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Ik wil een draadloze multifunction/all-in-one printer aanschaffen en wil daarmee draadloos printen. Nu is het zo dat mijn computer (I-Mac) op zolder staat en het basisstation van mijn draadloze netwerk op de begane grond. Voor de computer werkt dat nog goed, maar ik vraag me af of dat voor een Wifi printer ook wel goed gaat, of dat die misschien een sterker signaal nodig heeft.

Een alternatief zou misschien een bluetooth printer kunnen zijn, maar ook daarbij heb ik twijfel of dat goed zal gaan werken. De printer komt namelijk net als de computer op zolder te staan, maar wel in een andere kamer, waardoor de afstand tussen de computer en de printer ongeveer 7 meter zal zijn en er bovendien een muurtje tussen staat.

Wie kan mij adviseren wat ik het beste kan doen?

Joris

Ik wil een draadloze multifunction/all-in-one printer aanschaffen en wil daarmee draadloos printen. Nu is het zo dat mijn computer (I-Mac) op zolder staat en het basisstation van mijn draadloze netwerk op de begane grond. Voor de computer werkt dat nog goed, maar ik vraag me af of dat voor een Wifi printer ook wel goed gaat, of dat die misschien een sterker signaal nodig heeft.

Een alternatief zou misschien een bluetooth printer kunnen zijn, maar ook daarbij heb ik twijfel of dat goed zal gaan werken. De printer komt namelijk net als de computer op zolder te staan, maar wel in een andere kamer, waardoor de afstand tussen de computer en de printer ongeveer 7 meter zal zijn en er bovendien een muurtje tussen staat.

Wie kan mij adviseren wat ik het beste kan doen?

Joris

Tja eigenlijk een lastige vraag.
Omdat we natuurlijk niet kunnen zien hoe je woont.... Dikke muren, storende apparatuur, veel ijzer in de buurt e.d. Dit zijn namenlijk allemaal factoren die kunnen storen.

Dus eigenlijk kan ik je hier geen goed advies in geven, dit omdat het per huis verschillend is. Wireless lijkt me het beste omdat dit toch wel een afstand trekt van een 30 mter zonder problemen. BT is bij mijn weten nog veel gevoeliger qua afstanden en muren e.d.

Dus heb eigenlijk maar een fatsoenlijk advies wat echt betrouwbaar is.. gewoon een kabeltje.. (te denken aan gewoon een netwerk) Deze is 100 % stabiel, Het kost misschien wat moeite om die aan te leggen, maar dan werkt het zeker en zonder hick-ups (storing)

Gr Berenland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan