Draadloos printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Ik heb net een router US ROBOTICS 805461 met ingebouwde printerserver gekocht, de bedoeling is om met mijn laptop (en dit is de enige PC die verbinding maakt met de router) zowel draadloos op internet te gaan als draadloos te printen, de verbinding met het internet verloopt perfect, toch lukt het mij niet om mijn printer draadloos aan te sturen, de printer is een HP PSC 1200, heeft iemand hier ervaring mee, en kan mij het probleem helpen oplossen......? ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn.:confused:

Wat heb je zoal al geprobeerd? Ook de printer-installeren, maar dan met een tcp/ip-poort? In plaats van een usb of lpt-poort?
Lijkt me dat dat in de handleiding van de router moet staan.

Ik heb een nieuwe printerpoort geinstalleerd met IP 192.168....enz. deze poort bestaat nu, bij het installeren van mijn printer kan ik deze(printer) nergens terugvinden in de lijst van "windows xp" nog de CD van de printer zelf helpt om verder te installeren, nogtans als ik de printer via de USB poort van mijn laptop aansluit erkent windows hem onmiddelijk.:o

En als je de printer lokaal installeert? Daarna op de printserver aansluiten en dan bij de eigenschappen de poort aanpast?

even kort samenvattend:
je hebt een router die tevens dienst doet als printserver

op adres 192.168.x.xstaat de poort van je printer

wat is het LAN adres van je router ?

als ik me niet vergis zou je printserver ook zelf een driver kunnen vast houden avn je printer.

even simpel gezegt je print dan naar een virtuele machine, zie het als een soort printer delen.

direct connecten naar die printer zal je dus niet lukken.

je moet connecten naar de router en deze handeld het zelf verder af. mist je natuurlijk de driver mee kan geven

antwoord voor "pmeijne"

Heb ik geprobeert, maar kan de printer niet verplaatsen van de "USB" poort naar de "IP" poort, krijg steeds een melding dat dit onmogelijk is???:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan