Draadloos printen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leen123

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2005
Hallo , laptop (win XP) gekocht en High speed router Belkin.
Alles aangesloten en de computer boven ook(windows 2000 pro)
Alles werkt perfect en internetten gaat zeer goed.
Dus de laptop is draadloos aangesloten en de computer is bekabeld aan de router.

Is het nou ook mogelijk om vanaf de laptop de printer te gebruiken die boven is
aangesloten op de Computer ??

Groetjes leen

Ja, dat kan. Je hoeft alleen je printer te delen op je netwerk en het stuurprogramma van je printer te installeren op de laptop. Uiteraard moet de gewone pc ingeschakeld zijn als je wilt printen.

Bedankt Sidi , klinkt eenvoudig , maar ik weet helemaal niets van netwerken.
Ik heb de drivers van de printer geinstalleerd op de laptop maar hij ziet de printer niet.
De computers "zien"elkaar eigenlijk helemaal niet.
Ik heb geprobeerd het netwerk in te stellen maar het ging helemaal fout, ik had op een
gegeven moment een andere gebruikersnaam (administrator) en kon mijn eigen
gegevens niet meer terughalen.
Tenslotte heb ik Windows (2000 pro)maar opnieuw geinstalleerd bij mij.
Hoe moet ik het netwerk instellen?

Groetjes Leen

Hoi Leen,

Ik begrijp dat je op dit moment wel kunt internetten met zowel de pc als de laptop?

Je moet de computers in dezelfde werkgroep zetten en ze moeten dezelfde IP range (Dus niet pc op 192.168.0.1 en laptop op 10.108.1.1 ofzo).

Dan is het een kwestie van printer delen op de pc, op de laptop \\ipadresvandepc en dubbelklikken op de gedeelde printer.

Sidi zei:
Hoi Leen,

Ik begrijp dat je op dit moment wel kunt internetten met zowel de pc als de laptop?

Ja ,dat klopt ik kan op beide computers internetten.

En de ip adressen verschillen niet zo veel,

Dan is het een kwestie van printer delen op de pc, op de laptop \\ipadresvandepc en dubbelklikken op de gedeelde printer.

Waar moet ik \\ipadresvandepc invullen BrEeZeR?:rolleyes:

Ik wou maar niet met de ip adressen gaan rommelen want staks kan ik weer
windows herinstalleren,:D

Moet ik nu eerst het netwerk instellen?

Welke ip-adressen hebben de pc en de laptop nu? Check dit met Start - Uitvoeren Typ: cmd, geef een enter. In het dosvenster typ: ipconfig /all. Je krijgt nu alle informatie over je netwerkkaart(en) en daar staat ook het ip-adres bij. Deze moeten op beide computers in dezelfde range liggen, zoals Breezer al aangaf.

Dan: kun je de computers pingen? In datzelfde dosvenster typ: ping <ip-adres van de andere computer> Als het goed is, zie je nu een viertal pingresultaten.

Mijn computer heeft ip adress : 192.168.2.2

De laptop van mijn vrouw: 192.168.2.3

Het pingen lukt niet, ik krijg als antwoord alleen maar opties.

Nog even een belangrijke vraag tussendoor: als ik straks nou een netwerk heb,of de computers hebt gedeeld, Kan mijn vrouw op haar laptop dan zien waar ik op het internet ben geweest? en met wie ik heb zitten chatten??Want als ze daar achterkomt kan ik gelijk gaan
scheiden:D :D
Mischien beter gescheiden houden dan, dan koop ik anders wel een extra printer.

Groetjes leen

Je ip-nummers zijn goed. Pingen lukt dus niet. Heb je op beide computers geprobeerd? Ik vermoed dat er een firewall tussen zit.

Kan mijn vrouw op haar laptop dan zien waar ik op het internet ben geweest? en met wie ik heb zitten chatten??Want als ze daar achterkomt kan ik gelijk gaan
scheiden

Je staat verbaast wat je op een computer kan terugvinden aan data.... Ik weet niet hoe goed je huwelijk is en dat wil ik ook niet weten maar een extra printer is altijd goedkoper dan een advocaat voor de scheiding.

Laatst bewerkt:
Ho, wacht even. Ik maak een fout. In mijn voorlaatste post stond:
In datzelfde dosvenster typ: ping
Daar moet natuurlijk nog wel een ip nummer achter. Logisch dat je alleen maar opties kreeg.

Stel dat je op pc 192.168.2.2 zit:
Nog een keer: start-uitvoeren, cmd, enter. Type: ping 192.168.2.3

Ik heb gepingd,maar hij ontving niets terug.
Dus hij ziet waarschijnlijk de andere computer niet.
En dat wou ik maar houden zo,
Ik koop wel en extra printer, lijkt me veels te gevaarlijk zo,n thuisnetwerk.

Bedankt voor de hulp, groetjes Leen

:D Ik ga je niet ergens heen duwen waar je zelf niet achter staat maar een beveiligd netwerk kan heel wat hebben, hoor. Tenzij je per ongeluk chatsessies gaat uitprinten die bij je vrouw uit de printer rollen. Dan heb je een probleem. Of dat je vrouw met spionagesoftware je gangen na gaat. In dat geval had je vermoedelijk al veel langer een probleem...en dan bedoel ik niet met de computer ;)

Ik koop wel en extra printer, lijkt me veels te gevaarlijk zo,n thuisnetwerk.

Een netwerk is helemaal niet gevaarlijk.
Zo te lezen leeft iemand die veel te verbergen heeft wel knap angstig.
Ben ik blij dat ik knus op een netwerk zit en via 1 bepaalde map nog dingetjes over kan schuiven.
Je hoeft niets te 'delen' met die andere pc als je niet wilt.
Ik denk dat je dit al meer gewend bent ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan