Draadloos printen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo, ik heb een vraagje.
Ik beschik thuis over 1 laptop en 1 vaste pc. Internet gaat bij mij thuis via een draadloos netwerk.

Aangezien ik veel vanaf mijn laptop werk is het printen een probleem.
Nu heb ik wel gehoord dat je je printer met een printerkabel kan verbinden met je router, maar heb hier geen ruimte voor (er is maar een beperkte ruimte waar de router zich bevindt).
Nu is mijn vraag: zijn er ook andere mogelijkheden?
Ik zag bijvoorbeeld een aanbieding staan van een printer met WIFI. Kan die stand alone draaien? En zo ja, hoe geef je dan de WEP-key op?
Of moet een printer wel altijd op een PC/laptop/router aangesloten zijn.

Mocht iemand meer informatie hebben hoor ik het graag.

Groeten
Riccardo

Je kunt de printer als netwerkprinter opgeven op de computer waar je hem op aangesloten hebt. eerst stel je op beide computers een netwerk in (Mijn netwerklocaties => een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen). vervolgens kan je de betreffende printer delen. dit doe je door naar configuratiescherm te gaan en op printers en faxapparaten te klikken. hier druk je met de rechtermuisknop op het icoon van de printer en druk je op delen. Als laatste moet je de printer nog op de laptop instellen. Hiervoor ga je naar mijn netwerklocaties en via het icoon van de computer waar de printer mee verbonden is kun je hem toevoegen

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt.
Het probleem is het volgende: mijn huidige printer is stuk. Ik moet nu dus een nieuwe kopen. Ik twijfelde daarom sterk aan het kopen van een "gewone printer" en die dan als netwerkprinter installeren (dat is dan volgens mij de door jou genoemde optie) of iets anders (bijvoorbeeld een draadloze printer (als dat tenminste wel echt bestaat)).
Nadeel van een netwerkprinter is namelijk toch dat de PC waarmee de printer is verbonden altijd aan moet staan, toch?

Ik ben meer op zoek naar een printer die ook stand alone kan functioneren (zonder dat ik daarvoor altijd de PC waarmee altijd aan blijft staan als ik een printje wil maken met de laptop beneden). Maar nogmaals: weet niet of ik zoek naar iets dat nog niet bestaat. Zag alleen vanochtend in het Gamma-krantje een printer staan met de kop "draadloze printer (WIFI)". Nu vraag ik me dus af of zo'n printer los kan functioneren.

Ok, ga het proberen. Zoals ik het begrijp hoef ik dus bij het aanschaffen van een printer (in mijn situatie) niet te letten op een WIFI-printer.

Dan ga ik mijn ogen maar eens goed de kost geven.

BedankT!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan