Draadloos printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendrikbraaf

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Ik heb een hp officejet 4500 G510n-z (dus draadloos indien gewenst).
Op mijn pc zit geen mogelijkheid tot draadloos; nu heb ik begrepen dat daar van die "adaptors" voor zijn die je in een usb poort steekt en je zo kunt communiceren met je printer. Klopt dit en zo ja, wat heb ik dan nodig?

Indien de printer bij de computer staat dan is de makkelijkste oplossing een usb kabel te gebruiken?

Een draadloze printer wordt meestal gebruikt om draadloos van een laptop te printen.

Vroeger waren printer lokaal aan een computer aangesloten. Dan kwamen de netwerk printers, en de nieuwste ontwikkeling zijn draadloze printer.s

Dank voor het antwoord, maar is er geen mogelijkheid om draadloos te communiceren tussen pc en printer?

Je kan in je computer nog een WLAN usb adapter zetten. Maar dan moet je handmatig zowel in je printer alsook het computer een IP adres toekennen. Mijn draadloze printer b.v. wil alleen via een access point verbinden. Dus het zal theoretisch kunnen, maar of je het werkend kan krijgen is maar de vraag.

Waarom wil je draadloos kunnen printen? Dan kunnen wij misschien nog een ander oplossing bedenken.

Vergeet niet dat je printer ook als netwerk printer kan werken. Ik denk dat je computer al via een netwerk kabel is verbonden met internet.

Laatst bewerkt:
als je een oude pc hebt die nog goed werkt en met de pc werkt dan kun je die aan die pc hangen maar wel aansluiten op internet, en die pc moet dan ingesteld worden om de printer te delen en bij thuisgroep of netwerk bij verkenner zie je de printer

Dank jullie voor de antwoorden. Ik heb besloten om de printer maar aan een kabel te laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan