draadloos probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

canfield

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Beste mensen,
We hebben een pc en een laptop.Om beide te verbinden hebben we een router(barricade) achter het ADSL modem gezet. Via een kabel zijn beide met enige moeite goed aan te sluiten.Maar draadloos wil me niet lukken.Welke software/hardware ontbreekt me om de laptop(laptop:Acer 1641 m/WiFi-PCMCIA) draadloos te maken?
Gaarne uw advies.

Op de laptop: start / config scherm / rechter klik op de draadloze kaart, alle beschikbare netwerken weergeven.

Let wel, dat je in dit geval de bijgeleverde software van het kaartje zelf uitschakeld op de taakbalk.
Maar niet de driver.

Op het scherm netwerkverbindingen komt slechts één lan-verbinding voor en en die is geblokkeerd.
Melding: Netwerkkabel is niet aangesloten
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Internet NIC.
Die melding is logisch want ik had hem eerst op de Wireless Broadband router aangesloten. Toen ik hem er vanaf koppelde kreeg ik gelijk het bericht: Een van de netwerkkabels is niet aangesloten.
Overigens dank ik U voor uw reactie.
Mvrgr
PR

In het onderdeel netwerkverbindingen staat een lan verbinding deze wordt met kabel aangesloten. Ook moet er dan een draadloos netwerk in staan.
Wat je moet doen is de lan verbinding uitschakelen en de wireless aanzetten. Zorg er voor dat je draadlose opties in de router ook aan staat!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan