Draadloos probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kor12345

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Hi guys

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een speedtouch 500 modem met daarin een Asus WL-330G access point geprikt. Met mijn laptop kan ik keurig verbinding maken en het net op. Nu heb ik een tweede laptop en daar wil ik ook mee het net op. Maar dat gaat niet. Ik kan ze wel allebei tegelijk connecten maar 1 laptop krijgt geen IP adres. Ik kan ze wel afwisselen. Als ik een kabel erin prik en naar de configuratiepagina van het accesspoint ga kan ik wel connecten daarna. Maar nooit allebei tegelijk.
Weet iemand hier de oplossing voor?

alvast bedankt,

Kor

Hi guys

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een speedtouch 500 modem met daarin een Asus WL-330G access point
[...]

Als de speedtouch uitsluitend als modem dienst doet, dan kom je er zo niet:
Een accesspoint geeft toegang tot een netwerk, in dit geval het netwerk van de provider, en zodoende kan 1 persoon internetten.

Je moet een (draadloze) router nemen om met meerderen tegelijk te kunnen internetten, daar je provider maar 1 internet-adres uitgeeft bij je abonnement. Met een router kan dat internet-adres gedeeld worden, via een eigen (privé) netwerk dat de router aan de 'huis-kant' beschikbaar stelt waar de pc's en laptops op worden aangesloten.

Neem je een bedrade router, en sluit je daar de speedtouch aan, en de accesspoint sluit je aan op de bedrade router, dan heb je (via 2 apparaten) een draadloze router met bedrade aansluitingen gerealiseerd. De accespoint geeft dan toegang tot het privé 'huis-kant' netwerk van de bedrade router.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties.

Mijn speedtouch is uitgerust met meerdere poorten waar ik pc's op kan aansluiten. Dit werkt ook omdat ik zowel met mijn pc's als met mijn laptops tegelijk het internet op kan. Het kan alleen niet via de accesspoint. Daar kan er maar 1 tegelijk.Sorry dat mijn eerdere info niet volledig was.
Het kan niet aan de laptops liggen want ik kan met beide het internet op draadloos. Alleen niet tegelijk. Ergens moet dus het probleem in de Speedtouch liggen of het accespoint.

Kor

Vertel ons welk ip-adres laptop 1 krijgt toegewezen indien 'aangesloten' via de accespoint
Vertel ons ook welk ip-adres laptop 2 krijgt toegewezen indien 'aangesloten' via de accespoint
Vertel ons ook welk ip-adres een pc krijgt toegewezen indien bedraad aangesloten op de speedtouch.

We horen het wel.

Tijs.

Hoi Tijs,

IP range van de Speedtouch 500 is 10.0.0.150 - 10.0.0.200

VIa de accesspoint: Laptop 1 krijgt 10.0.0.151.(Dit varieert omdat ik DHCP aan heb staan).
VIa de accesspoint: Laptop 2 krijgt geen IP adres.
Bedraad krijgt laptop 1 een 10.0.0.15* adres( weer vanwege DHCP)

groetjes

Kor

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

IP range van de Speedtouch 500 is 10.0.0.150 - 10.0.0.200

VIa de accesspoint: Laptop 1 krijgt 10.0.0.151.(Dit varieert omdat ik DHCP aan heb staan).
VIa de accesspoint: Laptop 2 krijgt geen IP adres.
Bedraad krijgt laptop 1 een 10.0.0.15* adres( weer vanwege DHCP)

groetjes

Kor

Lijkt allemaal goed te staan, een probleem met het draaien van een router is er dus niet.

Wat ik alleen niet begrijp is dat laptop 2 geen ip-adres krijgt. Dit is in strijd met wat je in je originele posting gesteld hebt, dat beide laptops een ip-adres kunnen krijgen, indien individueel verbonden met de accespoint/router combinatie.

Mogelijke redenen voor je problemen:
1. Heb je misschien in de configuratie van de accespoint het maximale aantal connecties tot 1 beperkt?
2. Misschien een filter gezet in de access-point configuratie dat alleen bepaalde MAC-adressen mogen verbinden?
3. Heb je misschien in de router een beperking gesteld welke MAC-adressen een ip-adres mogen krijgen in de DHCP server-configuratie?

PS: Het MAC-adres is de wereldwijd unieke 'hardware-naam' van je (bedrade danwel draadloze) netwerkkaart.
Bij een verbinding te achterhalen met:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all
Kijken naar iets dat lijkt op: xx-xx-xx-xx-xx-xx
(voorbeeld: 00-0B-DB-46-49-FA)

Succes, ik hoor het wel.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan