Draadloos prutswerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter AtH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AtH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Al een wat langere tijd gebruik ik een Sitecom wireless router, waarop een desktop PC met Windows XP (wired) en een laptop met Windows Vista (wireless) op het internet stonden aangesloten. Dit werkte allemaal prima...

Nu is de desktop PC verhuisd en daarom heb ik daar een (wat ouder) Belkin Wireless Desktop Network Card (met bijbehorende software) geïnstalleerd. Nu werkt op deze pc het internet prima.

Op de laptop (met Vista dus) wordt de router wel gevonden, maar kan er geen verbinding mee gemaakt worden! Ik heb van alles al geprobeerd.

- tot 10 maal toe het netwerkwachtwoord gecheckt
- alle instellingen staan op automatisch (IP / DNS / DHCP)

Het gekke is dat soms na een tijdje klooien wel opeens met het netwerk verbonden kan worden....

Hoe kom ik er nou in de eerste plaats achter of het probleem bij de router ligt of bij de laptop?

Zou fijn zijn als iemand mij op weg kan helpen! :thumb:

Hoi,

Vreemd probleem, je hebt op de laptop immers niets veranderd aan de instellingen en ook niet in de router. (toch?)
Komt je laptop dan niet buiten het bereik van je router?
Hang je laptop anders eens aan de (utp)kabel en check dit even.

Grtz.

bedankt voor je reactie...

als ik de netwerkkabel aansluit op router en laptop dan doet het internet het wel... ik heb alleen de beveiliging veranderd naar WEP-encryptie... en die heb ik al meerdere keren gecheckt! Of moet je verschillende sleutels voor verschillende pc's gebruiken? :rolleyes:

nee hoor je doet het goed, jemoet dezelfde sleutel gebruiken.
toch lijkt het daar an te liggen, wanneer verder allen dat veranderd is.
misschien beveiliging even uitzetten en zien of er dan wel verbinding is.
mvg leo

ik kom steeds andere problemen tegen...wat het verhaal niet duidelijker maakt!

Nu deed ie het opeens ook niet meer na het opnieuw opstarten van de desktop pc... moet ik na het opstarten eerst de Belkin software uitschakelen en over gaan op Wireless Zero Configuration, daarna doet ie het.

Nu deed de laptop het ook opeens gelijk na het opstarten, maar een andere keer weigert die weer alle medewerking...

Zou het zo kunnen dat het probleem bij de laptop bij Vista vandaan komt?

Verder zou ik graag de pc op laten starten zonder de Belkin software (Belkin Wireless Network Utility) en gelijk met Windows Zero Configuration het netwerk laten zoeken, weet iemand of dat kan?

weer een extra puzzelstukje... laptop raakte de verbinding kwijt en kon daarna GEEN verbinding meer maken. Moest eerste de router uit en aan zetten en daarna lukte het weer. Nu heb ik op internet iets gevonden over problemen met vista:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27811626#27811626

Ben er nu alleen nog niet achter hoe dit op te lossen, maar kom volgens mij al dichterbij :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan