draadloos router

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuijpers

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2005
Hallo kan iemand mij stap voor stap mijn tp-link 150Mbps wireless Router installeren. ik heb een computer XP en een laptop XP nu wil ik de de draadloze router op mijn laptop .Ik ben aangesloten op kabel met een modem .heb het geprobeerd zelf te installeren maar het lukt niet .Heb internetstekker uit mijn modem gedaan vervolgens de internetstekker van de router in de modem en de stekker die eerst in de modem zat in de router gedaan de adapter van de router in het stopcontact gestoken, Bij de modem ook even de aansluiting verbroken . Bij de router zit een instalatie cd tje die ik in de computer doe en niet in de laptopdat is toch goed??? verder doorloop ik de easy setup assistent maar dan geef hij aan geen verbinding. Mijn IP adres die ik op CMD dan IPCONFIG heb gezocht is 84.24.76.59
submasker 255.255.254.0 standaard gataway 84.24.76.1
kan en wil iemand mij helpen??

kun je even precies uitleggen welke kabel waarin gaan.

Het hoort als volgt:
kabel van modem > naar router.(op de router op de WAN port, niet op 1 van de 4, maar op de ene andere.

kabel in 1 van de 4 aansluitingen van de router > naar de computer.

En je kunt beter je ip adress niet overal op internet plaatsen. alleen een ip dat begint met 192.168. is relevante informatie voor helpers

. Bij de router zit een instalatie cd tje die ik in de computer doe en niet in de laptopdat is toch goed???

Instellen doe je normaal gesproken vanaf een pc met vaste aansluiting.
Na het instellen dien je op iedere comp die je draadloos wenst te gebruiken het installatieprogramma voor de draadloze adapter te installeren.

:cool:

router

dus als ik het goed begrijp moet ik als ik alles aangesloten heb de laptop pakken en daar de installatiecd op afspelen???

Normaal gesproken moet je vanaf een vaste verbinding beginnen, zal ook wel in de handleiding staan.
Dus een kabeltje van je pc naar de router.
Dan instellen, dan de draadloze adapter installeren.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan