Draadloos school

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajax98

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Hoi,

Ik heb een probleem met het draadloze netwerk op school. Je moet €5 betalen om hier toegang tot te krijgen. Ik heb dit betaald en ik zou nu netwerk moeten hebben. Dit is dus nog niet het geval.
Ik ben hiermee naar systeembeheer gegaan van school. Ze hebben de gegevens nagekeken en ze hebben het juiste MAC adres toegevoegd. Ik weet verder niet precies wat ze moeten invoeren maar volgens hun klopte het allemaal.
Vervolgens hebben ze gekeken op mijn laptop of hij het juiste IP ontvangt. Ook dit klopt.
Tot slot komen ze met de conclusie dat het aan een instelling op mijn laptop ligt. Ze kunnen mij echter niet vertellen welke instelling.

Weet iemand wat ik kan doen om op het netwerk te komen. Hij ziet het netwerk, maakt verbinding maar krijgt geen internet toegang. Het gaat om Windows 7.

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen want ik heb het echt nodig, en dus is het behoorlijk irritant.

Alvast bedankt

Kun je niet bij een maatje kijken wat zijn TC/IP instellingen zijn en hoe bij hem ipconfig /all er uit ziet?
Ik heb slechts XP en weet niet of W7 op netwerkgebied (ongeveer) hetzelfde werkt.

Dat heb ik dus vergeleken en dat staat goed. Ik heb gisteren wel een driverupdate binnengehaald misschien dat dat wat uithaalt, maar dat kan ik morgen pas testen

OK ok...ik hou wel van een uitdaging. Dus.....je TC/IP instellingen staan op automatisch IP-adres verkrijgen, je Standard Gateway en DNS-server zijn dezelfde als van je maatje en je hebt een IP-adres dat in de range zit van je Standard Gateway en alleen met het laatste nummer van je maatje verschilt.
Klopt dat allemaal???? Dan zou je draadloos internet moeten werken!!!!:mad:
En als er dingen niet kloppen, ga dan terug naar systeembeheer om eens behoorlijk in te loggen op het netwerk.
Of...heb je een vast IP-adres gekregen van systeembeheer? Misschien is daarbij een foutje gemaakt. Je IP adres verkrijgen mag dan niet op automatisch staan.
En kijk ook eens hier http://computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=205792

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie:thumb:
Ik heb pas volgende week donderdag weer school dus dan kan ik het pas testen. Ik laat tegen die tijd wel weten of ik er iets mee heb kunnen oplossen

Tot slot komen ze met de conclusie dat het aan een instelling op mijn laptop ligt. Ze kunnen mij echter niet vertellen welke instelling.
Bij zo'n mededeling wordt ik niet goed! :mad:Zo lust ik er ook nog wel een paar! Misschien zit daar bij dat systeembeheer van je school een of andere HansWorst die er ook maar de ballen verstand van heeft. Misschien is er bij het invoeren van je MAC-adres ergens een kleine letter getypt ipv een hoofdletter, van alles is mogelijk en vaak is het iets stoms.:evil:

Beetje late reactie, maar toch.

Ik heb al mijn instellingen vergeleken met die van vrienden. Alles bleek echter te kloppen. Ik ben daar mee terug gegaan naar de systeembeheerder. Deze heeft mij opnieuw toegevoegd. Hier had ik nog steeds geen resultaat op.

Deze maandag had ik echter vanuit het niets wel netwerk:confused: Ik denk dat ze uiteindelijk iets hebben aangepast op serverniveau. Nu nog af wachten of het netwerk het morgen ook nog doet;)

Iig heel erg bedankt voor je hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan