Draadloos signaal blijft aan en uit switchen

Status
Niet open voor verdere reacties.

error53

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Beste helpmijers,

Ik heb een router met wirelles internet. Aan deze router hangt een linksys router met wireless internet. Dit heeft altijd prima gewerkt. Nu heb ik een wireless extender gekocht om op de bovenste kamers internet te hebben. Deze pikt het draadloze signaal van de linksys router op.

Als ik op een van de kamers zit dan heb ik draadloos signaal en dan valt dit singaal weer weg voor een paar seconden. Dan weer draadloos signaal voor een paar seconden en dan weer niets. Dit gaat continu door.

Ik heb het vermoeden dat mijn laptop verbinding maakt met de linksys router. Ik weet dit niet zeker omdat de wireless extender dezelfde SSID heeft als de linksys router.

Hoe zou dit vreemde gedrag kunnen komen? Zelfde kanaal? Zelfde GHz frequentie?

a. Normaal gesproken heeft de extender niet dezelfde SSID (=draadloze netwerknaam) als de router waar hij mee verbonden is.
b. Normaal gesproken heeft de extender hetzelfde kanaalnummer als de router waar hij mee verbonden is (maar dus met een andere SSID). Heb je SSID én kanaalnummer gelijk dan vraag je om problemen/conflicten met het draadloze netwerk van je router.

Samengevat: Lees nog eens goed de handleiding van de extender en begin opnieuw met de inrichting ervan.

Tijs.

a. Normaal gesproken heeft de extender niet dezelfde SSID (=draadloze netwerknaam) als de router waar hij mee verbonden is.
b. Normaal gesproken heeft de extender hetzelfde kanaalnummer als de router waar hij mee verbonden is (maar dus met een andere SSID). Heb je SSID én kanaalnummer gelijk dan vraag je om problemen/conflicten met het draadloze netwerk van je router.

Samengevat: Lees nog eens goed de handleiding van de extender en begin opnieuw met de inrichting ervan.

Tijs.

Hey Ties, bedankt voor het snelle antwoord. De Linksys RE1000 dupliceert wel degelijk de SSID. Ik zal voor de zekerheid het kanaal nog eens veranderen. Wellicht toch slim om de SSID ook nog eens te veranderen.

het laatste wat je wilt doen is de ssid veranderen!! dit is onverstandig omdat je mobiele apparatuur dan niet meer automatisch overgaat van de een naar de ander.
het kanaal moet wel anders zijn, ivm botsende signalen inderdaad.

je kan ook ergens instellen dat de extender en de modem elkaar corrigeren, ofwel, de zender met het beste signaal richting jou laptop pakt het signaal.
ga eens kijken of je WDS kan gebruiken. dat zal in dit geval alles oplossen.

@basdejongg: Hoeveel weet jij van extenders? Niet veel denk ik... Normaal gesproken maakt een extender een nieuw draadloos netwerk, bijv. een netwerknaam met _EXT geplakt áchter de netwerknaam die geëxtend wordt (bijv. MijnWifi en de extender maakt dan MijnWifi_EXT).

Tijs.

@basdejongg: Hoeveel weet jij van extenders? Niet veel denk ik... Normaal gesproken maakt een extender een nieuw draadloos netwerk, bijv. een netwerknaam met _EXT geplakt áchter de netwerknaam die geëxtend wordt (bijv. MijnWifi en de extender maakt dan MijnWifi_EXT).

Tijs.

gezien je reactie vraag ik me af of je ooit wel eens gewerkt heb met extenders.
het is niet de bedoeling om constant zelf te switchen tussen ssid's
als je namelijk nog 5% signaal hebt van de andere zender zal hij niet overspringen, en dat is juist wat je wilt.

oftewel, zelfde ssids aanhouden, andere kanalen, wds aanzetten en nooit meer problemen.

Zo heb ik het hier ook, wel met minimaal 5 kanalen ertussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan