Draadloos signaal v.e. router sterker door meerdere apparaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Wordt het draadloze signaal wat een router uitzend sterker naarmate er meerdere apparaten op zijn aangesloten? Of is het signaal constant en word het alleen opgepikt door een apparaat.
Ik vond in ieder geval al dat je bij sommige routers het draadloze signaal kan verzwakken (link naar artikel) maar dat is niet wat ik bedoel.
Ik kreeg pas deze vraag van iemand omdat die huiverig is voor alles wat draadloos uitzend. Slechte gezondheid en wil straling beperken. Diegene heeft bijv. geen dect toestellen meer en wil wifi beperken.
Omdat daar draadloze netwerkcamera's aangesloten worden kwam deze vraag naar voren. Liever wil diegene het via een kabel laten aansluiten.

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Mhh ja van sommige dingen wordt je niet vrolijk. Klikje tientallen pagina's over straling en nog veel meer. ;) Groetjes Manamana.

En deze ook nog de vrijheid. Klikje

Laatst bewerkt:
Straling van je telefoon, niet zo zeer dect, is energierijker naarmate de frequentie hoger is. Dect zit kwa frequentie en energie niet zo hoog.
De straling van GSM is al een stuk energierijker. Maar gezien er met GSM meer en meer ge-appt wordt en niet aan het oor gehouden wordt is het gevaar ook al stukken minder.
Dan speelt het uitgezonden vermogen ook nog een rol.
Nu terug naar de router.
Die geeft een constant signaal af in alle richtingen. Is eventueel in te stellen.
Dit heeft als gevolg dat als je op 1m een sterkte 1 hebt, dan is dat op 2m nog maar 0,25 en op 3m 0,11 dus dat neemt zeer snel af.
M.a.w. van de straling die een router uitzendt op een wat grotere afstand is nog maar zo klein dat het regelen van het vermogen niet zoveel effect heeft.
Verder zal dat beetje extra straling van router en dect niet zoveel extar belasting zijn t.o.v. wat er allemaal de ruimte ingeslingerd wordt door de draadloze spullen van o.a. de buren.
Dus, ik zou er me niet zo druk om maken, je hebt er namelijk niets aan te willen. Die straling is er en dat beetje extra wat je zelf veroorzaakt is te overzien.

Anderzijds, heb ik natuurlijk geen idee hoe gevoelig iemand er voor is. In dat geval is alles wat minder is meegenomen, al is het maar een fractie.

Hartstikke bedankt @manamana en @kostenzer voor de reacties! Top hoor. Die linkjes zal ik gaan bekijken want er staat interessante info bij, en niet alleen voor mij :)
Het verhaal van jouw @kostenzer is helder! Meerdere apparaten die het wifi signaal opvangen heeft dus geen invloed op de sterkte van de router. Mijn vraag is opgelost!

We deden het graag @damnsharp. Ik denk ook namens @kostenzer. ;) Ok succes er verder mee en lees ze he. Groetjes van manamana. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan