draadloos signaal versterken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert71

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Ik heb een FritzBox van Xs4all gekregen voor mijn draadloze internetverbinding. Met de laptop op de begane grond is de ontvangst prima, echter op de 1e verdieping (vaste pc met een belkin ontvanger erin, soort stick) is de ontvanger matig tot slecht. Kan ik het signaal versterken of verbeteren of is bedraad internetten de enige optie??:(

ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij zijn er 2 alternatieven:

a. een extra grote antenne erop aansluiten. (ja die zijn te koop).
b. een wireless repeater tussen jou en de router plaatsen.

Hoi,

Je zou het met zoiets als dit kunnen regelen maar er zijn meer merken hoor.

Modag

Hoi,

Als je de kabel makkelijk kan leggen dan zou ik inderdaad wel voor bedraad gaan maar draadloos werkt ook goed hoor.

Modag

met name als je grote bestanden wil kopiëren van ene naar andere pc is bedraad een stuk sneller.

Gouden tip voor iemand met een wifi stick.

ik gebruik nu een wifi stick. hiermee had ik eerst ook een trage verbinding.

door pure toeval ontdekte ik dat als je de stick aan een usb verlengkabel in de computer aansluit, de kabel dan als antenne werkt.

in ieder geval was de verbinding van 1 streepje(zwak) plotseling naar 3 streepjes.(uitstekend) Bij een laptop kan dit natuurlijk niet maar voor iemand met zo'n stick is dit de gouden tip!

en dan kun je ook nog een wifi reflector maken. dit is eigenlijk een stuk aluminium. het wifi signaal weerkaatst tegen het aluminium en het signaal word een de kant waar je het richt 2 keer zo sterk.(google maar even)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan