draadloos sitecom

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud12

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2001
ik heb een pc in elkaar gesleutelt voor mijn zoon met de bedoeling dat deze kan internetten ik denk dat maken we ff draadloos lekker makkelijk geen draden trekken router is een sitecom wl 160 en voor mijn zoon een xp pro machine met een sitecom wl 113 usb stick ik krijg wel een netwerk dat volgens xp ook werkt alleen via ipconfig geen ip adres toegewezen ie staat op automatch een ip adres verkrijgen websleutels ook al geprobeerd dus internetten werkt niet, ook ingelogd op de goeie router
wie weet raad of de goeie instellingen ik heb er nu al zoveel geprobeerd dat ik door het bos de duinen niet meer zie

Staat de DHCP functie ook aan in de router zodat er ook automatisch een ip-adres uitgedeeld wordt?

Je moet de router eerst via een kabel instellen en daarna pas draadloos, dus eerst een kabel van de router naar de pc dan de boel configureren en daarna kan je draadloos, zorg ervoor dat je firewall en anti-virus uitstaan...vergeet ook niet je gegevens van je provider in te vullen

Heb hele slechte ervaringen met sitecom draadloze routers, heb er laatst 2 terug gebracht omdat het signaal veel te zwak was, heb toen een belkin gekocht en die werkt heel erg goed.
Misschien is dit bij jou niet het geval maar mocht je dat tegenkomen zou ik m terug brengen en een andere merk nemen....

De bijlage die ik heb toegevoegd kan je je netwerkinstellingen mee bekijken.

Bijlagen

ervaring dat ik er mee is wel goed router werkte na genoeg meteen na de installatie

en draadloos daar doe ik wat verkeerd mee alleen de vraag is wat doe ik verkeerd
waar heb ik de meeste kans mee zodat ik kan internetten en daarna zet ik er de beveiligingen wel op

Nu ja, indien je ontvangst goed is zet dan onder de eigenschappen van je draadloze verbinding (tcp/ip) alles eens op automatisch verkrijgen.
Bij de routen moet dan dhcp aan staan.
Mocht het dan nog niet lukken, geef dan je netwerkkaart eens handmatig een ip-nummer en vul handmatig de gateway en dns en subnetmasker in.
Wat zijn de ip-adressen van je routen en van de pc?

NB, de instellingen van de draadloze netwerkkaart en de gewone moet je wel appart doen, dat maakt wel degelijk verschil.

Laatst bewerkt:
dhcp staat aan
ie staat op automatisch een ip adres verkrijgen
manuel alles ingevuld ip en subnet met een tool van sitecom
volgens het netwerk icoon wel verbinding van 11 mbps
zogauw ik ie opstart kan ik geen verbinding maken ook niet met firefox
als ikstart uitvoeren ipconfig doe heb ik helemaal geen ip adres
naar mijn logica kan ik pas een netwerk verbinding hebben als ik een ip adres heb?

ruud12 zei:
ie staat op automatisch een ip adres verkrijgen
Ik denk dat je hier iets over het hoofd ziet, je bedoeld internet explorer neem ik aan?
Ik bedoel dit:

attachment.php

attachment.php

Verander daar je instellingen eens, dus van de netwerkkaart/verbinding.

Bijlagen

• Afbeelding1.gif
    Afbeelding1.gif
    45,2 KB · Weergaven: 133
  • Afbeelding2.gif
    Afbeelding2.gif
    41,9 KB · Weergaven: 190
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan