Draadloos sneller dan bedraad???

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon1973

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
Ik heb zins kort een draadloze router Sitecom WL-575 (gelijk aan WL-312) met de 4 Lan poorten.

De bedraade verbinding op de 4 lan poorten werken echter veel minder snel DOWNLOADEN als de draadloze verbinding.

Via speedtest.nl heb ik diverse malen de snelheidstest uitgevoerd.

Mijn provider geeft aan dat ik met mijn abonnement ongeveer de volgende snelheden zouden halen.
Download 8000 kbit/sec
Upload 1500 kbit/sec

Rechtstreeks op MODEM
Download 7072 kbit/sec (dus Goed)
Upload 1763 kbit/sec (dus Goed)

Draadloos via WL-575
Download 7082 kbit/sec (dus Goed)
Upload 1649 kbit/sec (dus Goed)

Bedraad op Lan Poort WL-575
Download 2500 kbit/sec (bijna 1/3 van draadloze verbinding)
Upload 1684 kbit/sec (dus Goed)

Ik heb alle testen meerdere malen geprobeerd en de gemiddelde waarden genomen.

Ook het updaten naar de nieuwe firmware heeft geen ander resultaat.

Laatst bewerkt:
Is deze test met dezelfde computer genomen?
Heb je de juiste netwerkkabel? Al eens met een andere kabel geprobeerd?
Hoeveel computers zijn bedraad aangesloten, hoeveel draadloos?

Test is op de zelfde computer (laptop) gedaan. Deze staat in principe op het draadloze netwerk. Op het bedrade netwerk staan 3 computers opgesteld (op zolder) 2 computers wordt zelden gebruikt, de ander is mijn computer Desktop.Vanuit meterkast waar modem en router zijn geplaatst, gaat er 1 kabel omhoog. Met een switch op zolder worden de 3 computers op zolder gedeeld. Omdat ik merkte dat op mijn computer (desktop-zolder) dat snelheid drastisch omlaag was gegaan, ben ik verder gaan zoeken. Dacht eerst dat de kabel naar boven beschadigt was, daarom Laptop bij meterkast met andere kabel op ander poort verbonden en de genoemde tests uitgevoerd.

Mijn vorige router (alleen bedraad) geeft en gaf op het bedrade systeem wel de juiste download snelheid!

Dus 1 draadloos en 3 bedraad. Het lijkt mij echter dat het niet aan de bekabeling kan liggen omdat zowel de desktop en laptop op aparte kabels het zelfde probleem geven, ook geeft de vorige router geen probleem met zelfde kabel.

Stonden de andere pc's uit toen je de snelheid aan het testen was?
Kijk eens bij de instellingen van je router, staat hier ergens een snelheidslimiet aangeduid?

Ja andere comp. stonden uit, en ik heb bij de instellingen van mijn router niet echt een selectie kunnen vinden waarbij snelheden kunnen worden ingesteld. Het enige wat wellicht zou kunnen is de optie waarbij 2,4Ghz op B, B+G, B+G+N kan worden gekozen. Dit heb ik al geprobeerd en heeft geen effect. Dit zou volgens mij ook alleen effect kunnen hebben op de draadloze instellingen welke perfect werken. het probleem zit echt in de aansluitingen op de 4 lan poorten.

Waren de 4 meting vanuit de lan-poort 2500 en minder?
Als dit het geval is staan die ingesteld op 2.5mb/s

Waren de 4 meting vanuit de lan-poort 2500 en minder?
Als dit het geval is staan die ingesteld op 2.5mb/s

De aangegeven KBytes/sec moeten allen kbit/sec zijn, verder snap ik niets van je reactie. als er iets niet goed staat ingesteld? hoe verander ik dit dan. (met mijn vorige bedrade router heb ik nooit wat moeten instellen en ging het wel allemaal snel!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan